موضوعات

پاسخ به سوال(اختصاصی- شماره94)با توجه به اینکه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی من ریاضی هست ، برای کنکور تجربی سراسری و پزشکی آزاد آیا مشکلی به وجود میاد؟

225540_bCn9dUla
سوال:

با سلام
من سال ۹۰ کنکور ریاضی دادم و بصورت شبانه انتخاب رشته کردم که اگر نخواستم مشکلی نباشه.الان هم ۴ ترم خوندم ولی از اول امسال تصمیم کرفتم این دو ترم را مرخصی بگیرم و به دلیل علاقه ای که به رشته های تجربی داشتم از تابستان امسال به آموزشگاه میرم و درس زیست و چند درس دیگر رو به کلاس میرم.
اولین سوال من این هست که با توجه به اینکه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی من ریاضی هست برای کنکور تجربی سراسری و پزشکی آزاد آیا مشکلی به وجود میاد؟این رو الان میپرسم چون هرکسی یه چیزی میگه هردفه و میخوام مطمئن بشم
سوال دوم اینکه آیا میتونم تا زمان کنکور امتحان نهایی زیست رو بدم به طوری که اون ۲۵ درصد تاثیر رو داشته باشه توی کنکورم؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ در ۱۱:۰۷ ق.ظ – توسط : ندا)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
1- تغییر مسیر تحصیلی و شغلی، پیامدها،آثار و نتایجی دارد که باید به خوبی مورد بررسی قرارگرفته و برای با صرفه بودن بایدآن به نتیجه کاملا روشنی رسیده باشید.

2- چون نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی برای شرکت در هریک از گروه های آموزشی ملاک نیست بنابراین برای شرکت شما درکنکور تجربی با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی مشکلی وجود ندارد.

3- در طرح حذف تدریجی کنکور، جبران سوابق تحصیلی هم مطرح شده است(که مورد سوال شما هم یکی از موارد آن است ) اما چون تا به حال روش تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور اعمال شده است، عملا چیزی به عنوان جبـــــران سوابق تحصیلی پیش نیامده است! پس با قوانین فعلی؛اینکه کسی بعد از فارغ التحصیلی ازیک رشته تحصیلی ( مثل شما در رشته ریاضی) بتواند دروس تخصصی رشته دیگری را امتحان داده،و مدرک رشته دیگری را در دوره روزانه اخذ کند وجود ندارد. چرا که در نظام جدید(برخلاف نظام قدیم) به طور معمول امکان گرفتن دو دیپلم در دوره روزانه وچود ندارد.

4- تنها راه برای جبرانی سوابق تحصیلی، گرفتن مدرک تجربی است
یعنی با شرکت به صورت داوطلب آزاد(متفرقه) ویا دبیرستان بزرگسالان(شبانه). این کار اربه دو شکل می توانید انجام دهید:

شکل اول:از طریق تطبیق واحد های دیپلم قبلی با دیپلم جدید مورد نظر که در این صورت درس های مشترک بین دو رشته پذیرفته شده(مثلا درس های عمومی ) و تنها درس های متفاوت امتحان داده می شود. این روش در صورتی توصیه می شود که نمرات دروس مشترک شما مثل دروس عموی، شما بالا باشد.
شکل دوم: شرکت در کلیه امتحانات نهایی رشته مرود نظر(مثلا تجربی )

5- دانش آموزی با داشتن دیپلم تجربی نمی توانید یکبار دیگر در امتحان نهایی برای درس زیست شرکت کنید!

6- از طرفی اگر باید ببنید برای تاثیر سوابق تحصیلی تا25 درصد باشد( که البته برای تغییر رشته ای ها مثل شما، تاثیر کمتر از 25 درصد خواهدبود) اقدام برای امتحان نهایی رشته تجربی، برای چنین تاثیری مقرون به صرفه نبوده و کار اشتباهی نیست؟ در صورتی که با وقت گذاری شما بر روی اصل آزمون کنکور بهتر ازاین باشد که بخواهید ماراتن طولانی که گقته شد را طی کنید. مگر اینکه نمرات رشته قبلی شما( ریاضی) پایین باشد.

»»»امیدواریم با توضیح جوانب مساله، شما به جواب خود رسید باشید.

***در صورت ابهام و سوال می توانید باما تماس بگیرید( نحوه تماس در پست تماس با ما در نوار مشکی رنگ بالای سایت موجوداست)
باآرزوی سلامتی و موفقیت برای شما
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید