موضوعات

پاسخ به سوال (اختصاصی- شماره 93) : من نمی دانم که بین رشته ریاضی و تجربی در دبیرستان، کدام یک را انتخاب کنم؟ لطفا راهنمایی کنید.

Book question

سوال:
سلام، من برای ادامه تحصیلی، بین رشته ریاضی و تجربی مانده ام و نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم؟ خودم تجربی رو خیلی دوست دارم تجربی برم ولی همه میگن ریاضی بهتره ! اماریاضیم ازدرسهای دیگه ضعیفتره! لطفا راهنمایی ام کنید.
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ در ۹:۴۹ ق.ظ – توسط: یاسر)

پاسخ:
به نام خدا
و باسلام
برای رسیدن به جواب منطقی و قابل عمل برای هر مساله ای ، باید آن را از راه های علمی ثابت شده و با ابزار های متناسب با آن مساله ، بررسی و پی گیری نمود . براین اساس، موضوع مورد سوال شما یکی از سرفصل های مهم هدایت تحصیلی و شغلی است. لذا نیاز به ابزارهای همچون؛ اجرا و تحلیل و تفسیر تست های رغبت سنج شغلی- تحصیلی ، تست استعداد، بررسی نمرات کارنامه چند سال اخیر شما و همچنین مصاحبه و گفتگوی حضوری دارد. برای مثال یکی از معیار های مهم داشتن ایده های شغلی است . بررسی این ایده ها هم با یکی دو کلمه که من رشته تجربی و یا…را علاقه دارم و ندارم، میسر نمی شود. بلکه باید از طریق آزمون علاقه باید آن را مورد تجزیه و تحلیل قراردارد. برای نمونه ویژگی های شخصیتی هر فردی تعیین می کند که چه الگویی را پی گیری کند، تا موقعیت تحصیلی و شغلی بهتری داشته باشد و…
بنابراین ؛ انتظار اینکه با چندسطر مختصر، مساله به این مهمی را حل کنیم، واقع بینانه و به جا نیست! لذا با پی گیری جلسه مشاوره ای و همفکری با افراد صاحب تجربه در این موضوع، می توانید امیدوارباشید که به نتیجه مفیدی برسید.
سلامت باشیدو موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید