موضوعات

محل طرح پرسش کاربران، با مرکزمشاوره موسسه

3952_635050804052687983_l
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت کاربران گرامی؛
با عرض پوزش، به دلیل انبوه سوالات مطرح شده در بخش نظرات و سوالات در صفحات مختلف سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش و تکراری بودن برخی از آن ها و نیزمحدودیت زمانی در ارایه پاسخ، بخش های ارسال سوال و نظرات فعلاً بسته شده است. در صورتسوال ضروری که پاسخ آن را در بخش پاسخ به سوالات عمومی واختصاصی سایت پیدا نکردید ، می توانید فقط از طریقتماس تلفنی سوال خود را مطرح نمایید.

در روز و ساعاتی که امکان تماس تلفنی وجود دارد در پست ” تماس با ما ” مشخص شده است.
»»» ضمنا؛
1- برخی سوالات کاربران محترم در صفحات مختلف این نشریه الکترونیک وجوددارد. لذا خواهشمنداست ابتداء پاسخ سوال خود را درپست پاسخ به سوالات ( پاسخ به سوالات عمومی و پاسخ به سوالات اختصاصی) جستجو نمایید.

2- متمنّی است از طرح سوالات تکراری، یعنی سوالاتی که پاسخ آن در صفحات مختلف سایت آمده است، جــــــدّا ًپرهیز نمایید.

3-در صورتی که در زمان تعیین شده فرصتتماس تلفنی پیدا نکردید و یا به هر دلیلی نتوانستید با ما صحبت کنید، می توانید نام و تلفن خود را برای روابط عمومی اعلام نمایید تا به نوبت و در فرصت مقتضی از دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش با شما تماس بگیریم.

با آرزوی سلامتی و سعادتمندی برای شما
دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب

145 دیدگاه دربارهٔ «محل طرح پرسش کاربران، با مرکزمشاوره موسسه»

  1. جعفر ابراهیمی

    باسلام خدمت تمامی کاربران گرامی سایت دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش :
    به دلیل تراکم سوالات مطرح شده و نیز تکراری بودن برخی از آن ها ، امکان پاسخ گویی وجود ندارد. لطفاً سوالی را ایمیل نفرمایید.
    *** درصورت ضروری بودن سوال، تنها از طریق تماس تلفنی پی گیری نمایید. (زمان تماس و تلفن ها در قسمت تماس و ارتباط ما در بالای صفحه سایت موجود است.)
    باآرزوی موفقیت
    دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و باسلام

      پاسخ اول:
      برای انتخاب رشته دانشگاهی و به دنبال آن شغل مربوط به رشته مورد نظر ، بدون اطلاعات کافی از وضعیت شخصی شما( مثل تیپ شخصیتی _ شغلی، توانایی های شما، انتظارتان از شغل های وابسته به رشته تحصیلی، سطح علمی شما در دوره دبیرستان و…) امکان راهنمایی و توصیه وجود ندارد. انتخاب رشته تحصیلی و شغلی یک فرآیند علمی و تجربی است که نیاز به اجرای آزمون ویژه آن ( مثل آزمون استرانگ و یا MBTI ) و تحلیل نتایج آنها بوده و لذا نیاز به جلسه مشاوره تخصصی دارد.

      پاسخ دوم:
      طبق آیین نامه موجود آموزش عالی، هیچ داوطلبی نمی تواند همزمان در دو رشته دانشگاهی تحصیل کند.(چه دولتی ، چه آزاد و یا پیام نور و…) و در صورت مشخص شدن تحصیل همزمان دانشجو، تخلف محسوب شده وباعث محرومیت از هر دو رشته می شود.

      برای مشاوره تلفنی می توانید تماس بگیرید.(شماره و زمان تماس در پست تماس و ارتباط سایت آمده است)
      سلامت و موفق بیاشید.
      دفترمشاوره موسسه فررهنگی دانش
      ابراهیمی

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و باسلام
      برای انتخاب رشته دانشگاهی و به دنبال آن شغل مربوط به رشته مورد نظر ، بدون اطلاعات کافی از وضعیت شخصی شما امکان راهنمایی و توصیه وجود ندارد. انتخاب رشته تحصیلی و شغلی یک فرآیند علمی و تجربی است که نیاز به اجرای آزمون ویژه آن ( مثل آزمون استرانگ و یا MBTI ) و تحلیل نتایج آنها بوده و لذا نیاز به جلسه مشاوره تخصصی دارد. از جمله اینکه بدانید رشته مددکاری نیاز به شخصیت برون گرا و اجتماعی دارد( توجه به ویژگی های شخصیت اجتماعی در نظریه شغلی_ شخصیتی جان هالند) این رشته، بسیار ارزشمند است اما سخت و مشکل است و نیاز به از خود صبر و تحمل زیاد،مهربانی، احساس مسئولیت بالا، از خودگذشتگی و… دارد بنابراین انجام آن کار هر کسی نیست…!!!
      اگر منظور سوال شما ارتباط همگرایانه رشته روابط عمومی با مددکاری است. بله می توان گفت بین این دو رشته تا حدی همگرایی وجود دارد. یعنی اگر کسی در رشته شغلی روابط عمومی موفق باشد، می توان انتظار داشت که در رشته مددکاری نیز توفیق داشته باشد.
      درصورت نیاز به مشاوره بیشتر ، با دفتر مشاوره تماس تلفنی داشته باشید.
      سلامت و موفق باشید.
      دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش
      ابراهیمی

  2. راصیه رستمی

    سلام من کاردانی روابط عمومی هستم برای کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی میخام تغییر رشته بدهم به نظرتان کدام رشته برای خانمها اینده بهتری دارد ایا مددکاری اجتماعی را توصیه میکنید

    1. جعفر ابراهیمی

      پاسخ شما در سوال دیگر شما ارایه شد. در صورت نیاز به مشورت بیشتر میتوانید تماس تلفنی داشته باشد و یا از طریق تلگرام پی گیر باشید. ( شماره تماس و زمان آن در سایت در بخش تماس و ارتباط ( نوار مشکی بالای سایت) موجود است.
      دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش

  3. سلام من دیپلم ردی ریاضی هستم میخواستم ببینم میتونم تغییر رشته بدم برا کشاورزی….اگه میشه باید چیکار کنم….آخه چند بار امتحان دادم ونتونستم درسهایی که افتادم پاس کنم….میخوام درس بخونم ولی یه رشته آسون و کم خرج….تو رو خدا راهنماییم کنید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      بله می توانید…
      1-باید از روش تطبیق واحد استفاده کنید.
      2-به دفترمشاوره و واحد سنجش(امتحانات) منطقه اداره آموزش و پرورش محل زندگی خود و یا منطقه ای که قبلاً در آن حصیل می کردید، مراجعه نمایید تا یک کارنامه تطبیق را برایتان صادر نمایند.
      3-واحد های مشترک بین رشته قبلی و رشته جدید را که در آن ها نمره قبولی گرفته اید، از شما می پذیرند و واحد باقیمانده را باید امتحان بدهید.
      4- واحد هایی که از شما پذیرفته می شود اکثراً مربوط به درس های عمومی است به شرط اینکه تفاوت زیادی در محتوای کتاب های قبلی که شماقبلاً خوانده اید با کتاب های جدید ایجاد نشده باشد.
      5- رشته مورد اشاره شما (کشاورزی) جزء رشته های شاخه فنی حرفه ای و نیز شاخه کاردانش است. اما در شاخه فنی حرفه ای تنها به صورت روزانه ، آنهم یکبارمی توان تحصیل نمود. بنابراین با توجه به شرایط شما و عدم امکان تحصیل در مدارس روزانه شما فقط می توانید در شاخه کاردانش آنهم به صورت داوطلب آزاد ثبت نام نموده و ادامه تحصیل بدهید.
      سلامت و موفق باشید.
      دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش
      ابراهیمی

  4. سلام
    من سال 89دیپلم تجربی با معدل نهایی14.64گرفتم.الآن دانشجوی یکی از رشته های پیراپزشکی در یکی از دانشگاههای دولتی و روزانه ام.میخوام بعد از اتما درس و طرحم دوباره کنکور بدم(دقیقا سال1397)ولی معدلم خیلی پایینه و واسه پزشکی امیدی ندارم.حالا چندتا سوال دارم:
    میشه این دوباره امتحان نهایی تجربی بدم تا معدلم بالاتر بره؟
    آیا اگه یک دیپلم مجدد در ریضی با معدل فرضا18 به بالا بتونم بگیرم ، آیا به نفعم خواهد بود؟
    ممنون
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- برای جبران سوابق تحصیلی موثر در کنکور، شما می توانید دیپلم دیگری فقط در رشته ای غیر از تجربی بگیرید.
      2- با توجه به زمان مورد نظر شما برای کنکور در سال 97 و بیشتر شدن سهم سوابق تحصیلی، در صورتی که معدل بالایی را در یک رشته دیگر( مثلا ریاضی) کسب کنید، حتما به نفع شما خواهد بود.
      3- برای این کار نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و مسنجم و قابل اجرایی دارید.
      موفق باشید.

  5. با سلام
    من از سال دوم دبیرستان والدینم بهم پیشنهاد دادن که واسه ادامه تحصیل ینی دانشگاه برم به هند….و از همون دوم دبیرستان درس رو شل کردم بطوری معدل کتبی سال سوم شد 10 و معدل کلم شد 14 و بعد از اون یکی از عزیزانم رو از دست دادم و رفتن به هند رو خودم کنسل کردم….من در سال 90-91 امتحانات نهاییم رو دادم بعد سوال من اینه آیا منی که سال 90-91 امتحانات نهاییم رو دادم و اصلا خبری نداشتم که یه روزی ممکنه معدل تاثیر منفی داشته باشه آیا شامل تاثیرمنفی هستم؟؟؟!!!آخه این قانون شرط منفی معدل سال 93 تصویب و قطعی شد و دانش اموزی مثله من حتی روحشم هم خبردار نبوده که چنین چیزی ممکنه بشه…..و اینکه مثلا درس های رو که مثلا 10 گرفتم چند درصد از 25 درصد رو بهم میدن؟؟؟؟چطور میتونم محاسبه کنم که نمره هر درسم میشه چند از 25 درصد؟؟!؟!!
    با تشکر

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      این سوال را چندین بار جواب داده ایم که؛ شما می توانید سوابق تحصیلی خود را جبران کنید. راه این کار گرفتن دیپلم دوم در رشته دیگراست. می توانید از سه طریق آموزش از راه دور( غیرحضوری) ، بزرگسالان(شبانه) و داوطلب آزاد( متفرقه) عمل کنید. سایر توضیحات را به طورمفصل و اقدامات لازمی که باید صورت گیرد را در ذیل همین صفحه ای که سوال خود را مطرح کرده اید( صفحه تغییر رشته)و نیز در پست “پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی” آورده ایم، با دقت و حوصله مطالعه فرمایید.
      همچنین؛ در صورت سوال و ابهام و نیاز به مشاوره ، می توانید فقط از طریق تماس تلفنی سوالات خود را بپرسید.( زمان و شماره های تماس، در نوار مشکی بالای سایت در قسمت “تماس با ما” موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و باسلام
      بله می توانید.
      چون این سوال بسیار تکراری است اذا می توانید جواب مفصل و اقدامات لازم آن، در ذیل همین صفحه ای که سوال خود را مطرح کرده اید( صفحه تغییر رشته…در پاسخ به سوالات کاربران) و نیز در پست “پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی” آورده ایم، با دقت و حوصله مطالعه فرمایید. و یا در صورت سوال و ابهام و نیاز به مشاوره ، می توانید فقط از طریق تماس تلفنی سوالات خود را بپرسید.( زمان و شماره های تماس، در نوار مشکی بالای سایت در قسمت “تماس با ما” موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      خیر… امکان آن وجود ندارد.
      طبق شرایط اختصاصی اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون، برای رشته مورد نظر در دانشگاه آزاد (چه از طریق آزمون که با کنکور سراسری برگزار می شود و چه بدون کنکور) حتما باید دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشید.
      متن دفترچه ها مذکور را دز پست معرفی کتاب ومتون سایت ما و یا از طریق سایت سازمان سنجش دانلود نموده و ملاحظه فرمایید.
      سلامت باشید

  6. با سلام خسته نباشید خدمت شما
    من امسال دیپلم تجربی گرفتم و میخواهم مقطع کاردانی رشته مهندسی شهرسازی بخونم در دانشگاه ازاد
    نمیدونم برای این رشته دیپلم تجربی را قبول میکنند یا نه!من پیش دانشگاهی نمی خواهم بخوانم
    به سوال های دیگه هم نگاه کردم گفته بودید جدول 14 که پیداش نکردم در سایتتون
    لطفا راهنمیاییم کنید ممنون با تشکر

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- در صفحه 14 دفترچه راهنمای پذیرش کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد؛ جدول معرفی 30 رشته قابل برگزاری به عنوان کاردانی آمده است .

      2- برای تمام این 30 رشته، دیپلم علوم تجربی مورد پذیرش قرار می گیرد.

      3- در لیست این جدول رشته “شهرسازی” وجود ندارد، اما از ردیف 10 تا 13 جدول، رشته های” نقشه برداری، ساختمان ، نقشه کشی و طراحی صنعتی و نقشه کشی معماری ” معرفی شده است.

      4- مساله مهم تر اینکه؛ باید محل دانشگاهی که رشته های معرفی شده در آن برگزار می شود را مد نظر قرار داد.(جدول شماره1 صفحه 15 تا 67 و نیز جدول شماره 2 از صفحه 68 تا 75 ) چون ممکن است رشته معرفی شده در واحد دانشگاهی خاصی به صورت بومی باشد وتنها از متولدین و… آن منطقه پذیرش دانشجو داشته باشد و یا اینکه؛ برای بعضی از افراد ( به خصوص خانم ها) محل برگزای برخی رشته ها در شهر یا شهرستانی باشد که امکان شرکت در آن را سخت و گاهی غیر ممکن سازد.

      5-متن دفترچه راهنمای کاردانی بدون آزمون دانشگاه آزاد را به صورت PDF از طریق سایت سازمان سنجش ویا در پست معرفی کتاب و متون سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش دانلود نمایید.
      سلامت وموفق باشید.

  7. سلام استاد.نماز روزتون قبول حق.شرمنده سوالی داشتم .من دانشجوی ترم 5حقوق هستم میخوام تغیر رشته بدم پرستاری بخونم…………خودم دیپلم انسانی ذارم.ایا باید دیپلم تجربی داشته باشم یانه…..یا فرقی نمیکنه

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- چون از لحاظ آیین نامه سازمان سنجش با هر نوع رشته دیپلم و پیش دانشگاهی می توانید، در هریک از گروه های آزمایشی اصلی(ریاضی، تجربی، انسانی) و فرعی( زبان های خارجه و هنر) شرکت کنید، بنابراین تنها نیازمند این هستید که خود را برای کنکور آن آماده کنید که قاعدتا باید از کلاس های درس یک آموزشگاه قوی و با تجربه، استفاده نمایید.

      2- براساس اصول هدایت تحصیلی – شغلی، انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی باید براساس ایده شغلی مناسب و واقع بینانه باشد و نیز انتخاب رشته مقطع دبیرستان باید براساس گرایش رشته دانشگاهی صورت گیرد. رسیدن به چنین ایده ای نیازمند بهره گیری از ابزار های علمی مانند؛ تست استعداد، رغبت سنج شغلی و تست شخصیت خواهد بود که اکنون به خوبی در حوزه آموزش و پرورش در حال اجراست.
      اینکه شما در مقطع متوسطه در مدرسه، رشته ای را تحصیل کنید و در دانشگاه رشته دیگری را، وبعد به دنبال شغل نامعلوم و بی ارتباط با تحصیلات بگردید، هیچ توجیه منطقی و قابل قبولی ندارد و هدر دادن سرمایه های گرانبهای خود، از جمله عمر جوانی است. بنابراین کار نادرستی است.

      3- طبق اصول مطرح شده در مبحث هدایت تحصیلی و شغلی ، ابتدا در مورد این تصمیم، یعنی تغییر مسیر تحصیلی – شغلی، حتما از مشاوره های تخصصی هدایت تحصیلی، به طور کافی بهره بگیرید.
      سلامت و سعادتمند باشید

  8. باسلام وخسته نباشید
    من دانش اموز سوم ریاضی هستم ومتاسفانه طی مدتی که امتحانات نهایی داشتم یه مشکلی برام پیش اومد ویکی از دوستانم فوت کردند واز لحاظ روحی بسیار اسیب دیدم ونتونستم نمرات خوب بگیرم که معدل کتبیم بالا بشه وحتی سه درس هم افتادم میخواستم از مشاور محترم بپرسم که ایا میشه تو شهریور همه ی کتابا رو یه بار دیگه امتحان بدم تا معدل کتبیم بیشتر بشه
    معدل کتبی واسه کنکور خیلی برام مهم هستش اگه میشه راهنماییم کنید

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام مجدد
      همانطور که در طی دو تماس تلفنی برایتان توضیح دادم، این کارامکان این کار وجود ندارد و باکسب نمره قبولی آن درس جزء دروس پذیرفته شما تلقی شده و قابل تکرار نیست
      در صورت نیاز به جبران سوابق تحصیلی، تنها می توانید دیپلم دیگری را از سه طریق بزرگسالان( شبانه) داوطلب آزاد و آموزش از راه دور( غیر حضوری) بگذرانید.
      در صورت نیاز به مشاوره بیشتر، میتوانید در زمان های مشخص شده تماس بگیرید.
      سلامت وموفق باشید
      سلامت وموفق باشید

  9. سلام و خسته نباشید
    بنده الان دانشجوی ترم چهارم پیام نور هستم و قصد شرکت در آزمون سراسری سال 94 رو دارم که اون موقع میشم ترم ششم.می خواستم بدونم با توجه به قانون جدید نظام وظیفه بنده حق شرکت دوباره در آزمون سراسری 94 رو دارم ؟ و در صورت قبولی و انصراف از دانشگاه ، معافیت تحصیلیه بنده تمدید میشه ؟ قوانین خود دانشگاه مانع نمیشه ؟ با تشکر

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      بله، توضیح بیشتر:
      *نکته اول:
      کسی که از دانشگاه انصراف می دهد و مشمولان وظیفه عمومی(سربازی) می شود، می توانندازمهلت یک ساله پس ازتاریخ وقوع انصراف استفاده نمایند. پس شما از زمان انصراف از دانشگاه، تا یکسال فرصت دارید که یا مجددا دانشگاه قبول شده و ادامه تحصیل دهید و یا خود را برای سربازی معرفی کنید.

      **نکته دوم:
      در صورتی که کسی در زمانی که در حال گذراندن دوره سربازی است ( یعنی بعد از استفاده از یک سال فاصله مجاز از زمان انصراف )در دانشگاه پذیرفته شود، می تواند از سربازی ترخیص شده و دوباره ادامه تحصیل دهد اما دو شرط دارد که عین قانون در ذیل ذکر می گردد:
      ” مشمولان در طی مدت تحصیل از دیپلم تا دکتری صرفا یک بار می توانند از تحصیل انصراف ومجددا با پذیرفته شدن در دانشگاه به شرط عدم ورود غیبت ، می توانند به تحصیل ادامه دهند.آزمون مجدد ونزولی بودن تحصیل با این اوصاف فرقی نخواهد داشت؛ اما به شرط اینکه؛
      ۱: در مقطع قبلی فارغ التحصیل نشده باشد .
      ۲: از زمان انصراف در مقطع اول بیش از یکسال نگذشته باشد.”
      سلامت و موفق باشید.

  10. زهرا محمدعلی

    باسلام

    من در مقطع کارشناسی رشته معماری درس می خوانم اما به این رشته علاقه ای ندارم و می خوام برای مقطع کارشناسی ارشد در رشته زبان انگلیسی شرکت کنم.آیا امکانش هست؟اگر بله چگونه؟

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و باسلام
      بله؛
      براساس شرایط مندرج در دفترچه راهنمای کنکور ارشد(صفحه 1) در صورت داشتن مدرک کارشناسی(لیسانس) و یا کارشناسی ارشد(فوق لیسانس ویا دکتری حرفه ای) و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی که مدرک آن مورد تایید شورای انقلاب فرهنگی و یا وزارت علوم و یا وزارت بهداشت باشد، می توانید در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام وشرکت نمایید.
      سایر توضیحات، از جمله مواد امتحانی کنکور رشته مورد نظررا در صفحه 14 کد 1121 تحت عنوان مجموعه زبان انگلیسی، در دفترچه راهنما مطالعه بفرمایید.( می توانید متن دفترچه کارشناسی ارشد 93 به صورت PDF در پست معرفی کتاب و متون سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش و یا سایت سازمان سنجش دانلود نمایید.)
      سلامت وموفق باشید.

  11. با عرض سلام و خسته نباشید … من چند روز پیش یه سوال درمورد دیپلم دوم پرسیدم و جوااااااب ندادین هااااااا … و الان یه سوال دیگه هم دارم … اگه من در خرداد (۹۳) بتونم دیپلم دوم ریاضی رو بگیرم . ایا میتونم کد سوابق تحصیلی همین دیپلم دومم رو در کنکور ( ۹۳ ) وارد کنم ؟

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      جواب سوال قبلی ارایه و اراسل گردید
      و سوال دوم شما نیز تکراری است و پیش از این در یادداشت قبلی شما پاسخ داده ایم و پاسخ مجدد را ذکر می کنیم:
      توضیح: براساس توضیحات دفترچه راهنمای کنکور سراسری در صفحه 5 ( تبصره 5 ؛ قسمت د) توضیحات مهم دیگر برای تکمیل ردیف12 درقسمت نحوه تکمیل فرم ثبت نام) داوطلبینی که برابرضوابط آموزش وپرورش بیش از یک دپیلم دارند، کد سوابق تحصیلی دیپلمی را ثبت و اعلام کنند، که می خواهند به عنوان سوابق تحصیلی کنکور، مورد محاسبه قرارگیرد. PDF دفترچه راهنما درپست معرفی کتاب ومتون، قسمت آیین نامه ها و دستور العمل ها و با عنوان ” متن دفترچه های راهنمای کنکور و پذیرش دانشگا هها ” موجود است و می توانید ملاحظه فرمایید.

      ضمنا؛ اگر به نظر شما سوالی پاسخ داده نشده و یا در در همین قسمتی که سوال خود را مطرح کرده اید( تغییر رشته دبیرستان و پیش دانشگاهی) و نیز در ” پست پاسخ به سوالات ” جواب خود را جستجو نمایید.
      اگر سوال و ابهامی داشتید؛از طریق تماس تلفنی مشکل خود را با ما مطرح نمایید.( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)
      با آرزوی سلامتی و سعادتمندی برای شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید