موضوعات

تنوع مدارس باعث هدر رفت منابع، کاهش بهره‌وری و شکاف عدالت آموزشی و طبقاتی بودن آموزش نارضایتی‌هایی ایجاد کرده است…!

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش :

-تنها کشوری هستیم که ۲۴نوع مدرسه داریم که این موضوع به هدر رفت منابع، کاهش بهره‌وری و شکاف عدالت آموزشی منجر می‌شود بنابراین طرح ساماندهی مدارس را در دستور کار داریم تا تعلیم و تربیت تمام ساحتی ایجاد شود و تنوع مدارس کاهش یابد.

– ۸۰درصد موفقیت‌های کنکور و المپیادها در۲۰درصد مدارس تحقق می‌یابد. عدم تقارن جغرافیایی، مدرسه‌ای و رشته‌ای داریم که عدم هدایت تحصیلی و عدم توازن هرم شغلی را ایجاد می‌کند بنابراین به‌طورجدی، فرایند توسعه متوازن رشته‌ای و هدایت تحصیلی را مدنظر خواهیم داشت.

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی :

– با ‌ تحلیل آمار رتبه‌های برتر از مدارس خاص ، نمی‌توان فعالیت کل مدارس دولتی را زیر سؤال برد.

– کسب این موفقیت بیشتر مرهون تلاش خود دانش آموزان بوده است و شما رتبه‌های برتر در هر مدرسه‌ای بودید همین رتبه و جایگاه را کسب می‌کردید و این افتخارآفرینی به تلاش‌های خود شما برمی‌گردد.

– برای معلمان چه در مدارس دولتی و غیردولتی و چه در سمپاد فرقی نمی‌کند در کدام مدرسه درس می‌دهند و تمام تلاش خود را می‌کنند.

– شما با این افتخارآفرینی، بار سنگینی بر دوش دارید و مردم انتظار زیادی از شما دارند. اگر نتوانید مسائل کشور را حل کنید در مورد نخبه بودن شما سؤال مطرح می‌شود چراکه شما باید طرح جدید داشته باشید و طرح نو براندازید و اگر جای دیگری از دنیا را برای تحصیل انتخاب کنید باید به این مراسم شک کرد.

– شما باید وارد میدان شوید و این کشور بهترین مکان برای نخبه‌ها است و آینده کشور به شما نیاز دارد.

– رسانه‌ها ، عدالت آموزشی را زیرسوال نبرند. مدارس دولتی و استان‌هایی که رتبه برتر نداشته‌اند را نیز زیرسوال نبرید.

– تنوع مدارس زیاد شده است و آموزش‌ و پرورش نمی‌تواند به مدارس دولتی بپردازد و باید تنوع مدارس را کم کرد تا بچه‌های مختلف کنار هم بنشینند و باهم یاد بگیرند و دراین‌باره مجلس شورای اسلامی با شما همراهی خواهد کرد.

– طبقاتی بودن آموزش نارضایتی‌هایی ایجاد کرده است. باید از وجود نخبگان در همه‌جا استفاده شود. مدرسه نمونه کوچک جامعه است و افراد مختلف باید در کنار همدیگر بنشینند. نه آنکه آنان را در یک جزیره خاص جمع و جامعه را از آن‌ها محروم کنیم.


——————————————————————————————————————————-
مأخذ : http://www.medu.ir/fa/news/item/901505/?ocode=100010876

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید