موضوعات

فرایند توسعه متوازن رشته‌ها و هدایت تحصیلی را به طور جدی مد نظر خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش در مراسم تجلیل از رتبه‌های برترکنکور سراسری سال ٩٨ با اشاره اینکه ۸۹ درصد قبولی‌های کنکور به ۵ تا ۶ استان اختصاص‌یافته است، گفت :

– در مورد به هدایت تحصیلی دانش آموزان، باید گفت: 57 درصد شرکت‌کنندگان کنکور در رشته تجربی هستند درحالی‌که 25،5درصد کل قبول‌ شدگان از رشته تجربی هستند که این آمار نشان می‌دهد دانش آموزان با عدم هدایت تحصیلی صحیح در مدارس مواجه و در ادامه با عدم توازن هرم شغلی روبرو می‌شوند و در کنکور ضرر می‌کنند.

– دانشگاه «ارگانیک» متناسب با نیاز جامعه دانشجو جذب می‌کند اما دانشگاه «مکانیک» در گسست با جامعه و بدون توجه به نیاز جامعه دانشجو می‌پذیرد البته قبل از دانشگاه در آموزش ‌و پرورش این هرم باید اصلاح شود.

– پرورش استعدادهای درخشان در کشورهای مختلف به سه سبک عمل می‌شود؛ اما به این نتیجه رسیده‌ایم که پرورش تلفیقی درست است و نظام آموزشی با طرح شهاب پرورش استعدادها را دنبال خواهد کرد.

– طرح خدمات آموزشی در روستاهای دورافتاده نیز اجرا می‌شود که بیش از ۴۰۰هزار دانش‌آموز در قالب این طرح آموزش می‌بینند.

در شورای عالی آموزش ‌و پرورش با حضور دکتر روحانی طرح جامع نظام مشاوره را در دستور کار قرار می‌دهیم، اولین برنامه من در کمیسیون آموزش ، اجرایی کردن سند تحول و ورود آن به مدرسه و برنامه‌ریزی درسی بوده است که از اول مهرماه آغاز می‌شود.

——————————————————————————————————————————————————————————-

مأخذ : http://www.medu.ir/fa/news/item/901505/?ocode=100010876

 

 

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید