موضوعات

آغاز ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی از هفته اول تیرماه ؛ با برنامه های مهارت‌آموزی، کارآفرینی و ایجاد فضای شاد را برای دانش‌آموزان ( به خصوص برای مناطق سیل زده)


علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری ، در جلسه کمیسیون فعالیت‌های تابستانی سال ۹۸که با حضور دیگر اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار شد‌، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش از آغاز ثبت‌نام در کلاس‌های پایگاه تابستانی از اول تیرماه خبر داد و گفت :

– برنامه های شاد در مناطق سیل زده : معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه‌های شادی‌آفرینی را در مناطق سیل‌زده اجرا می‌کند. در شهر آق‌قلا در استان گلستان تربیت ۲هزار و ۴۰۰مدرس اردویی را در دستور کارداریم که ۲۰۲نفر از مدرسان کشوری این کار را انجام خواهند داد.

– مهارت آموزی : سیاست آموزش‌وپرورش با توجه به اسناد بالادستی و برنامه ششم، تمرکز بر مهارت‌آموزی است و در این زمینه آموزش‌وپرورش قبول کرده که ورود جدی داشته باشد؛ بنابراین در کنار دوستان در حوزه آموزش مصمم هستیم بحث مهارت‌آموزی، کارآفرینی و ایجاد فضای شاد را برای دانش‌آموزان جدی بگیریم.

– حمایت ازتولید کالای ایرانی : سیاست ما در پایگاه‌های تابستانی امسال این است که بتوانیم طبق نام‌گذاری سال بر مبنای حمایت از تولید کالای ایرانی تلاش کنیم برنامه حمایت از این موضوع را با راه‌اندازی دبیرخانه‌ای در یزد با حمایت تشکل‌ها و شورای دانش‌آموزی داشته باشیم.

– جشنوارهتولیدات کالای ایرانی : در کانون‌های فرهنگی تربیتی سیاستی که در پیش‌گرفته‌ایم برگزاری جشنواره تولیدات کالای ایرانی در سراسر کشور است به‌طوری‌که هر استان یک جشنواره را در دستور کار خود قرار دهد.

– حمایت از تولیدات بومی و محلی : یک دغدغه جدی هم داریم و آن حمایت از تولیدات بومی و محلی است، باید بتوانیم از ظرفیت وزارت آموزش‌وپرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی کمک بگیریم تا در پایگاه‌های تابستانی نمایشگاهی از تولیدات استان‌ها در مدارس راه‌اندازی شود و برای هر دانش‌آموز یک مهارت دیده شود.

– ورود دانش‌آموزان به بنگاه‌های اقتصادی : تمام فعالیت‌های ما باید بر اساس نگاه فرهنگی هنری باشد بنابراین باید از ورود دانش‌آموزان به بنگاه‌های اقتصادی حمایت کنیم.

– استفاده از تمامظرفیت‌ ها برای مهارت‌آموزی : اردوها و فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی مورد استقبال دانش‌آموزان هستند. ظرفیت‌های ویژه دارالقرآن‌ها، اردوگاه‌ها و ظرفیت‌های پژوهش سراها می‌توانند برای مهارت‌آموزی به ما کمک کنند. انتظار داریم نهادهای بیرون آموزش‌وپرورش در این راستا به‌ ما کمک کنند تا بتوانیم این رسالت را انجام دهیم.

– تعداد پایگاه قابل راه اندازی برنامه تابستانی : امیدوارم امسال بتوانیم به ۳۰هزار پایگاه برسیم. 

– رشد 60 درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات فرهنگی هنری : امسال درصد شرکت‌کنندگان در مسابقات فرهنگی هنری رشد 60 درصدی داشت و حدود ۵میلیون نفر در بخش سرود شرکت کردند.

– مربی شاداب : برای داشتن مدرسه شاد نیاز به مربی شاداب داریم که این موضوع از سوی تمام دفاتر معاونت در حال پیگیری است.

– دانش آموزان استثنایی : باید برای دانش‌آموزان استثنایی هم برنامه داشته باشیم و این فرصت را در فعالیت‌های تابستانی برای این دسته از دانش‌آموزان فراهم کنیم.

-توسعه بازی‌های رایانه‌ای : در مورد بازی‌های رایانه‌ای از سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارشاد دراین‌باره امضا کردیم و ۴۰نفر از برگزیدگان کشوری را آموزش دادیم. امسال نیز در انجمن بازی‌سازی رایانه‌ای این کار فرهنگی را ادامه خواهیم داد.

—————————————————————————————————
منبع : http://www.medu.ir/fa/news/item/869515ocode=100010876

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید