موضوعات

شرايط وضوابط، تاريخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي سال 1398

#کنکور #دانشگاه #فنی_حرفه_ای #کاردانی #آزمون_کاردانی #پذیرش_با_سوابق تحصیلی

پيرو اطلاعيه مورخ 98/02/22 بدين وسيله به اطلاع كليه متقاضيان ثبت‌نام و انتخاب رشته در آزمون دوره‌هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غير دولتي و غير انتفاعي سال 1398 مي‌رساند كه ثبت نام براي شركت در آزمون مذكور، منحصراً بصورت اينترنتي از روز يكشنبه مورخ 98/03/19 آغاز و در روز يكشنبه مورخ 98/03/26 پايان مي‌پذيرد؛ لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنماي ثبت نام و انتخاب رشته و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز ثبت‌نام، به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام و شركت در آزمون مذكور اقدام نمايند. لازم به تاكيد است با عنايت به اينكه ثبت نام و انتخاب رشته در اين آزمون، در يك مرحله انجام مي شود، داوطلبان مي بايست همزمان با ثبت نام، نسبت به درج رشته محل هاي تحصيلي خود در فرم تقاضانامه اينترنتي با توجه به رشته هاي اعلام شده در دفترچه راهنما، اقدام نمايند.

شرايط ثبت‌نام‌:

علاقه مندان به تحصيل در دوره‌هاي كارداني نظام جديد مي‌بايست ضمن اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي، مقررات وظيفه عمومي، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غير ايراني و توضيحات مربوط به سهميه شاهد و ايثارگر (مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام) در صورتي كه داراي شرايط مذكور باشند، به عنوان داوطلب اين دوره منحصراً در يك رشته امتحاني و متناسب با رشته تحصيلي و كدرايانه اي ديپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام) متقاضي ادامه تحصيل شوند.

دانلود دفترچه راهنما»»» دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی نظام جدید فنی و حرفه ای 98

ثبت‌نام منحصراً به روش ذيل امكان پذير است:

1- مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني: (www.sanjesh.org). 2- دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام از پايگاه اطلاع رساني سازمان. 3- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت‌نام. 4- با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً بصورت اينترنتي انجام مي‌گيرد، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است، با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان و پرداخت مبلغ 275000 (دويست و هفتاد و پنج هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در پذيرش دوره هاي مذكور، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمايند.

تذكر: چنانچه داوطلبي علاقه مند به شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي مؤسسات آموزش عالي غير دولتي – غيرانتفاعي است، لازم است كه علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 69.000 (شصت و نه هزار) ريال ديگر نيز براي دوره هاي مذكور اقدام نمايد.

تبصره: با توجه به اينكه مقرر گرديده است كه در مراحل مختلف فرآيند اين پذيرش، خدماتي از طريق پيام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلباني كه تمايل به استفاده از خدمات پيام كوتاه دارند، با انتخاب گزينه مربوط و پرداخت مبلغ 6.000 (ششس هزار) ريال به عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه، مي‌توانند از اين خدمات استفاده نمايند.

دستورالعمل و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتي:

به داوطلبان توصيه مي‌شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس بر اساس فرم پيش نويس با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور اطلاعات لازم را بر اساس بندهاي برنامه نرم افزاري ثبت نام وارد نمايند. راهنماي جامع نحوه تكميل فرم در برنامه نرم افزاري ثبت نام اينترنتي موجود است و داوطلبان براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانند به اين راهنما مراجعه نمايند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمايند.

بديهي است كه در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب در صورت پذيرفته شدن در پذيرش دوره مذكور، قبولي وي باطل شده و از ادامه تحصيل داوطلب جلوگيري خواهد شد.

تذكرمهم:

1- آن دسته از داوطلباني كه در زمان ثبت‌نام، دانش آموز سال آخر بوده و موفق به دريافت مدرك ديپلم نشده‌اند، در اين مرحله درج معدل براي آنها الزامي نمي‌باشد. اين داوطلبان مي‌بايست از روز سه ‌شنبه مورخ 98/05/08 لغايت روز پنجشنبه مورخ 98/05/10 با مراجعه به قسمت ويرايش اطلاعات در سايت اين سازمان نسبت به درج و يا ويرايش معدل ديپلم اقدام نمايند. بديهي است عواقب ناشي از عدم درج معدل به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

2-پذيرش در 9 رشته امتحاني از طريق آزمون خواهد بود كه مشخصات اين رشته‌هاي امتحاني به همراه اطلاعات مربوط به منابع و ضرايب دروس آزمون هر يك از رشته‌ها  و عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و همچنين ديپلم‌هاي مورد پذيرش (شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظري) متناسب با هر یک از کدرشته‌هاي امتحانی در قالب جداول شماره 1 و 2 در ضميمه اطلاعيه مورخ 98/02/22 درج شده است. آزمون رشته‌هايي كه پذيرش در آنها «با آزمون» صورت مي‌گيرد در روز جمعه مورخ 98/05/11 برگزار خواهد شد.

3-پذيرش در 30 رشته امتحاني صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (بدون آزمون) مي‌باشد. مشخصات اين رشته‌هاي امتحاني به همراه اطلاعات مربوط به عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و هم‌چنين ديپلم‌هاي مورد پذيرش (شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظري) متناسب با هر یک از کدرشته‌هاي امتحانی در قالب جدول شماره 3 در ضميمه اطلاعيه مورخ 98/02/22 درج شده است. لذا متقاضيان اين رشته‌هاي امتحاني در اين مرحله، فقط بايد ثبت‌نام و انتخاب رشته نمايند و آزمون براي اين دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاك پذيرش آنان معدل كل ديپلم خواهد بود.  

– لازم به توضيح است دانش‌آموزان و يا فارغ‌التحصيلان شاخه تحصيلي نظري مجاز به ثبت‌نام در اين آزمون مي‌باشند. اين داوطلبان ضمن داشتن شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه‌ راهنماي ثبت‌نام توجه داشته باشند كه فقط مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي كارداني ناپيوسته  هستند و معدل آنها در مقايسه با داوطلبان شاخه تحصيلي فني و حرفه‌اي و كاردانش در رشته‌هايي كه پذيرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصيلي صورت مي‌گيرد تراز خواهد شد. لازم به توضيح است عنوان رشته‌هاي كارداني ناپيوسته در جداول مربوط به كدرشته‌محلهاي دفترچه راهنما مشخص خواهند شد.

توصيه‌هاي‌ مهم‌:

1- به داوطلبان توصيه مي‌شود كه در انتخاب كدرشته امتحاني و همچنين شهرستان محل حوزه امتحاني خود (براي رشته هاي پذيرش با آزمون) دقت لازم را مبذول فرمايند، لذا پس از دريافت كد پيگيري 16 رقمي، در اين خصوص به درخواست‌هاي داوطلبان مبني بر اصلاح موارد فوق ترتيب اثر داده نخواهد شد.

2- توصيه‌ مي‌شود داوطلبان پس از تكميل تقاضانامه و دريافت كدپيگيري، يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و آن را نزد خود نگهداري نمايند.

3- تاكيد مي‌گردد كليه متقاضيان، اعم از اينكه پذيرش در رشته امتحاني مورد درخواست آنان با آزمون يا پذيرش با سوابق تحصيلي است، مطابق ضوابط نسبت به تكميل تقاضانامه ثبت‌نامي و انتخاب كدرشته محل هاي انتخابي در سايت سازمان اقدام نمايند و رسيد 16 كاراكتري را دريافت دارند.

4- هرگونه‌ تغييري‌ از طريق پايگاه اطلاع رساني این سازمان، نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبري‌ و اطلاع‌رساني‌ سازمان ‌سنجش‌ آموزش کشور) و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي عمومي ‌اعلام ‌خواهد شد.

5- در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان مي‌توانند با شماره تلفن‌ 42163-021 با روابط عمومي ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نمايند و يا از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي (غيرحضوري) سازمان اقدام نمايند.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید