موضوعات

۲۵ درصد دانش‌آموزان دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان در همایش «سفیران سلامت دانش‌آموزی» :

از هر ده دانش‌آموز، هشت نفر کم‌تر از نیم ساعت فعالیت فیزیکی دارند، ۲۵ درصد دانش‌آموزان دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند، مسواک نمی‌زنند و  میان وعده ناسالم مصرف می‌کنند.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، ایرج حریرچی در همایش «سفیران سلامت دانش‌آموزی» اظهار کرد:

-دو میلیون سفیر سلامت در بین دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند و سلامت آینده افراد در دوران نوجوانی شکل می‌گیرد و بسیاری از رفتارهای پرخطر مانند نظیر چاقی، مصرف غذای ناسالم، مصرف دخانیات و رفتارهای پرخطر جنسیتی نیز در این سن شکل می‌گیرد.

– از هر ده دانش‌آموز، هشت نفر کم‌تر از نیم ساعت فعالیت فیزیکی دارند و همین مسئله سلامتی آن‌ها را دچار مشکل می‌کند.

– ۲۵درصد از دانش‌آموزان دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند،  به‌طور مرتب مسواک نمی‌زنند و یک میان وعده ناسالم مصرف می‌کنند.

– در دوران نوجوانی اثرات فردی، اجتماعی و اقتصادی اثرگذار است و امروزه از هر ده نوجوان دانش‌آموز یک نفر چاق ، دو نفر اضافه‌وزن و دو نوجوان دچار چاقی شکمی هستند.

– 80 درصد مرگ‌ومیرها به دلیل بیماری غیر واگیر است؛ ۳۲درصد بالغین یک عامل روان‌پزشکی دارند که نیازمند مداخله است و در بالغین بالای ۴۰سال شاخص پوسیدگی و پرکردن و کشیدن دندان حدود ۱۲نفر دندان پوسیده دارند و ریشه آن رعایت نکردن بهداشت دهان در کودکی است و شاخص میزان پوسیدگی دندان مردم ما پایین است و امیدوارم این شاخص با برنامه‌ریزی مناسب بهبود پیدا کند.

-سفیران سلامت آموزش‌های خوبی را به دیگر دانش‌آموزان و خانواده‌های خود ارائه می‌دهند و باعث شده‌اند تا در آینده جوانان و آینده‌سازان کشورمان سالم‌تر باشند و جمعیت فعلی به سمت رفتارهای کم‌خطر برود.

-به‌شدت پیگیر بسته‌های حمایتی هستیم و سعی کرده‌ایم این بسته‌های حمایتی ادامه پیدا کند.

——————————————————————————————————————–

مأخذ : -http://www.medu.ir/fa/news/item/835830/25?ocode=100010876

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید