موضوعات

ارائه پیشنهاد تغییر زمان امتحانات نهایی به شورای عالی آموزش‌وپرورش

« پیشنهاد ما عقب آمدن زمان امتحان است و به‌جای اینکه امتحانات از اول خردادماه شروع شود به میانه اردیبهشت‌ماه منتقل شود.»

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، عبدالرسول عمادی در خصوص گلایه‌های دانش‌آموزان پایه دوازدهم در مورد کنکور اظهار کرد:

-در آزمون سراسری در حال حاضر سابقه تحصیلی صرفاً منحصر به پایه دوازدهم شده است و در پایه‌های یازدهم و دهم سابقه تحصیلی تولید نمی‌کنیم.

– در نظام آموزشی قبلی عمده سابقه تحصیلی متمرکز بر پایه سوم متوسطه بود و چهار درس پیش‌دانشگاهی تأثیر ۵ درصدی داشت به‌عبارت‌دیگر ۲۵ درصد سوابق تحصیلی در پایه سوم متوسطه و ۵ درصد در پیش‌دانشگاهی بود.

– در نظام قبل فرصت یک‌ساله‌ای داشتیم تا سابقه تحصیلی را تولید کنیم یعنی یک سال قبل از شرکت داوطلبان در کنکور سابقه تحصیلی پایه سوم متوسطه آماده می‌شد و به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌کردیم و در نظام جدید این فرصت گرفته‌شده است.

– در حال حاضر دانش‌آموزان پایه دوازدهم از اول تا آخر خردادماه امتحان نهایی دارند و بلافاصله باید سابقه تحصیلی آن‌ها به سازمان سنجش ارسال شود. فرصت برای ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش آموزش کشور کفایت نمی‌کند و نکته دوم؛ فاصله میان آزمون سراسری و روز پایانی امتحان نهایی کوتاه است و این باعث وارد شدن استرس به دانش‌آموزان می‌شود.

– پیشنهاد ما عقب آمدن زمان امتحان است و به‌جای اینکه امتحانات از اول خردادماه شروع شود به میانه اردیبهشت‌ماه منتقل شود لذا به مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش نیاز دارد که این پیشنهاد را به وزیر آموزش‌وپرورش ارائه کردیم و ایشان هم طبیعتاً در دستور کار شورای عالی آموزش‌وپرورش قرار می‌دهند.

برای امسال اتفاق خاصی در مورد برنامه امتحان نهایی نخواهد افتاد و برنامه امتحان نهایی نیز مانند سال‌های گذشته تهیه و ارسال‌شده است؛ امتحان نهایی امسال از ۳۱اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

عمادی در خصوص گلایه دانش‌آموزان درباره درس‌های پایه دوازدهم و سنگینی آن گفت: ۳۵ ساعت زمان مصوب پایه دوازدهم است و شورای عالی آموزش می‌شود مصوبه جدیدی ندارد.

—————————————————————————————————

مأخذ : http://www.medu.ir/fa/news/item/823087?ocode=100010876 

( ویرایش توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش – ج ابراهیمی)

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید