موضوعات

اعلام نتایج مرحله اول المپیادهای علمی تا چند روز آینده 

 

نتایج مرحله اول المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، ادبیات، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک و جغرافیا تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و به نقل از خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:

  • نتایج مرحله اول المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، ادبیات، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک و جغرافیا تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

  • با نظر کمیته‌های علمی تقریباً حدود١٠ درصد دانش‌آموزان شرکت کننده در المپیادهای علمی به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند که در ایام تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی‌هایی برای آماده سازی دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

  •  برای سال٩٨ به دنبال گسترش المپیادها هستیم و رشته های دیگری به المپیادها اضافه شده است که در حوزه علوم انسانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و می توان به المپیاد حقوق، اقتصاد، مدیریت، علوم و معارف قرآنی ویژه کشورهای اسلامی و علوم زمین اشاره کرد.

  •   در حال حاضر در حوزه علوم انسانی فقط المپیاد ادبیات برگزار می شود و به شدت فرایند جهانی کردن المپیادهای ادبی دنبال می‌شود و امیدواریم تابستان امسال اولین المپیاد جهانی را برگزار کنیم.

  •  هدف برگزاری المپیادها ؛ گسترش دانش، ایجاد تعمیق دانش و ایجاد شور دانش به همراه افزایش تنوع‌ها هدف اصلی ماست

    ——————————————————————————————–

مأخذ http://www.medu.ir/fa/news/item/817605?ocode=100010876 — انتخاب مطلب و ویراش توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش_ ج. ابراهیمی)

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید