موضوعات

سهم مهارت‌آموزی در سبد آموزشی دانش‌آموزان بیشتر شود‌

بطحایی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی ، هنری و تربیتی در اردوگاه شهید باهنر تهران گفت :
-باید سهم مهارت آموزی در سبد آموزش دانش‌آموزان بیشتر شود‌ .
– بخش عمده‌ آموزش‌ها باید به توسعه و گسترش مهارت‌ها اختصاص یابد اما نقطه ضعف نظام آموزشی ما این است که سهم کمتری را به توسعه مهارت‌ها اختصاص می‌دهیم.
– امروز بسیاری از نظام های آموزشی جهان یکی از نقاط ضعف خودشان را مهارت آموزی اعلام کردند.
-امروزه اگر بر اساس سند تحول آموزش و پرورش از تبدیل شدن آموزش سنتی به پیشرفته صحبت می‌کنیم باید سهم مهارت آموزی در سبد آموزش دانش‌آموزان بیشتر شود‌.
– سهم عمده‌ای از آموزش‌ها باید به آموزش‌های مهارتی اختصاص یابد.
– کانون‌های فرهنگی و تربیتی تلاش‌های زیادی انجام دادند اما هنوز جایگاه خود را پیدا نکردند.
– باید بخش عمده از منابع امکانات و تجهیزات به سمت فعالیت های کانونی اختصاص یابد و بخشی از فضای آموزشی در مدرسه منتقل به کانون‌‌ها شود و در این راستا موانعی که برای توسعه کانون‌ها وجود دارد باید برطرف کنیم.
– تا زمانیکه کانون در یک فضای در بسته و جدای از مدرسه باشد حتما با مشکل مواجه خواهد شد و باید رفت و آمد کانون و مدرسه ییشتر شود و انشالله در آینده بیشتر شاهد نقش کانون‌ها در آموزش و پرورش باشیم. امیدوارم به زودی با کمک شما شاهد گسترش مهارت‌آموزی در نظام آموزش و پرورش و مدرسه باشیم.

در ادامه این بازدید وزیر آموزش و پرورش بر یادمان شهدا حضور یافت و از تعداد ۱۶ کتاب تالیف شده از سوی مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور رونمایی کرد.

تعداد ۲۲ کتاب از سوی کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور تالیف شده است که وزیر آموزش و پرورش امروز از ۱۶ کتاب این مجموعه رونمایی کرد.
—————————————————————————
ویرایش توسط : دفتر مشاوره موسسه فرنگی دانش(ابرهیمی)
ماخذ:http://www.medu.ir/fa/news/item/731051?ocode=100010876

دیدگاه‌های این مطلب