موضوعات

اجرای طرح تقویت بنیان خانواده کشوری؛ به صورت آزمایشی در 5 مدرسه در شیراز

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، سیدعین الله تیموری فرد در اولین دوره آموزشی تربیت مدرس طرح تقویت بنیان خانواده در شیراز، گفت:

– طرح تقویت بنیان خانواده به صورت پایلوت در حدود 35 مدرسه کشور اجرا می شود.

-گروه هدف طرح تقویت بنیان خانواده دانش آموزان10تا14ساله هستند .

– این طرح می تواند موجب همبستگی و اتحاد بین والدین و نوجوانانشان در حیطه  مختلف شود.

– این طرح که با حضور بچه ها  و والدینشان در مدرسه انجام می شود به این صورت است که ابتدا والدین و نوجوانانشان به صورت همزمان و جدا از یکدیگر آموزش می بینند سپس در جلسات آخر نوجوانان و والدین در کنار یکدیگر آموزش خواهند دید و طی این مدت آنها با همراهی یکدیگر شعارهایی را باهم می خوانند و بازیهایی انجام می دهند.

– در این طرح و طی 7 جلسه آموزشی ،بر اساس محتوای ارائه شده که متناسب با فرهنگ جامعه ما طراحی شده ، آموزش هایی به دانش آموزان و والدین ارائه می شود که موجب همبستگی و رفاقت بیت والدین و فرزندان شده  و به نوعی والدین را به نوجوانانشان نزدیکتر می نماید.

– سال گذشته در شهرستانهای استان تهران، استان خراسان رضوی ، استان اصفهان اجرا شد و امسال نیز در هفت استان از جمله فارس و در هر استان پنج مدرسه به صورت آزمایشی اجرا می شود.

– این برنامه با استفاده از یک سری بازیهای بسیار راحت ،سعی می کند دیدگاههای هم پدر و هم مادر را به فرزندان نزدیکتر کند تا از این طریق خیلی از مشکلاتشان حل گردد.

خانم فریده حسینی اصفهانیکارشناس دفتر پیشگیری از رفتارهای پر خطر و مربی تسهیل گران دوره تقویت بنیان خانواده وزارت آموزش و پرورش نیز در سخنانی گفت:

-کارشناسان و دست اندر کاران حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مدیران و عوامل اجرایی مدارس همیشه سردمداران و پرچمداران پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان هستند.

-در مدتی که این طرح آغاز شده توانسته ایم تعدادی تسهیل گر و تعدادی مربی را در سطح کشور آموزش دهیم و امروز نیز شاهد ارائه این آموزشها به همکارانمان در استان فارس هستیم.

-برای موفقیت این طرح و سایر طرح های حوزه پیشگیری، نیازمند همکاری و حمایت مدیران مدارس هستیم.

 خانمدکتر لیلا نورافشان رئیس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش فارس نیز گفت:

این دوره آموزشی باهمکاری دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ، شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فارس  و به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز برگزار می شود.

 – شرکت کنندگان در اولین دوره آموزشی طرح تقویت بنیان خانواده که در خانه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش استان فارس برگزار می شود شامل مدیران مدارس و افرادی که در اجرای طرح در این مدارس  همکاری دارند می باشند که به مدت سه روز آموزشهای لازم را فرا می گیرند.

شرکت کنندگان در این دوره آموزشی پس از اجرای موفق این طرح در مدارس خود به عنوان مدرس طرح به منظورتوسعه آن در سایر مدارس نیز اقدام به برگزاری دوره هایی برای مدیران و عوامل اجرایی طرح در سایر مدارس می نمایند.

——————————————————————————————————————————–

ماخذ : http://www.medu.ir/fa/news/item/720565/?ocode=100010876

ویرایش توسط : دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب