موضوعات

تحول در آموزش و پرورش به یک مطالبه عمومی و همه گیر تبدیل شده است، چون مردم می دانند با این شیوه آموزش و پرورش کشور به جایی نمی رسد.

سند تحول بنیادین یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام تعلیم و تربیت است.

دکتر مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در دیدار با مدیرکل، روسا،کارشناسان و مدیران مدارس آموزش و پرورش شهر تهران، گفت:
– احساس می کنم که آموزش و پرورش در یک برهه تاریخی و تحولی خاصی قرار گرفته است.

– برای ایجاد تغییر و تحول در آموزش و پرورش باید همه با تمام توان به میدان بیایند.

– آموزش و پرورش امروز که محصول زحمات 100 ساله گذشتگان ماست، علی رغم آن همه خدمات و زحمات و صداقت هایی که عزیزان در گذشته داشته اند؛ به دلایل مختلف از جمله تحولات شدید محیطی، پاسخگوی نیازهای امروز و فردای جامعه ما نیست و با نیازها و مطالبات نسل جوان همخوانی ندارد.

-باید آموزش و پرورش را متحول کنیم و از واژه تحول بنیادین استفاده کردیم.باید آموزش و پرورش، تمام اهداف، مبانی، روندها، فرآیندهای آن را باز خوانی و باز تولید کنیم، به اقتضای زمان و تحولات محیطی و متناسب با تصویری که از آینده داریم، که اگر موفق شویم یک آموزش و پرورش پویا، اثربخش و کارآمد خواهیم داشت.

– پس از انقلاب اسلامی مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش تلاش کردند آموزش و پرورش را تغییر دهند و تمام بار تغییرات بر دوش دست اندرکاران آموزش و پرورش بود اما این دفعه اتفاق جدیدی که افتاده این است که رهبری نظام، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان ارشد نظام همه به میدان آمده اند و مطالبه تغییر و تحول بنیادین در آموزش و پرورش را دارند.

– در گذشته وزیر و معاونان وزارت دنبال تغییر و تحول بودند، اما اکنون یک مطالبه بیرونی شکل گرفته است که همگی خواهان تغییر و تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستند و این یک فرصت استثنایی و در عین حال یک تهدید است.

– تحول در آموزش و پرورش به یک مطالبه عمومی و همه گیر تبدیل شده است، چون مردم می دانند با این شیوه آموزش و پرورش کشور به جایی نمی رسد لذا آنها آماده کمک به آموزش و پرورش هستند.

-باید خودمان را با تحولات، اطلاعات و فناوری های روز دنیا همراه و هماهنگ کنیم تا بتوانیم در جامعه بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم.

– برای ایجاد تحول بنیادین، نیاز به چرخش ذهنی و فکری فرهنگیان و اولیای دانش آموزان داریم، باید آموزش و پرورش را از نو بسازیم و این نیاز به همراهی فرهنگیان و تمامی مردم دارد تا بتوانیم در این راه دشوار موفق و سربلند بیرون بیاییم.

در این جلسه مدیرکل، روسا،کارشناسان و مدیران مدارس آموزش و پرورش شهر تهران، نقطه نظرات و دیدگاه های خود را درباره برنامه های تحولی آموزش و پرورش بیان کردند.


ماخذ: http://medu.ir/fa/news/item/680425/?ocode=100010876

( ویرایش توسط : دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش )

دیدگاه‌های این مطلب