موضوعات

برقراری و ارائه دوباره درس برنامه ریزی تحصیلی و شغلی برای سال اول متوسطه


بعد از حذف درس برنامه ریزی تحصیلی و شغلی درسال تحصیلی گذشته(91-90) کارشناسی ها وبررسی های دوباره براین قرارگرفت که این درس به عنوان یکی از دروس تخصصی در مقوله ی هدایت تحصیلی و به عنوان یکی ازراه ها و ابزارهای فعالیت مشاوران ، دربرنامه درسی سال اول متوسطه گنجانیده شود.
حذف و برقرای دوباره این درس خود جای بحث جداگانه ای دارد که در مقاله ای دیگر باید به آن پرداخت .اجمالا درذیل متن بخشنامه صادره شماره 112325/500 مورخ 91/6/1 وزارت آموزش و پرورش ،ذکرمی گردد:

<< اداره کل آموزش و پرورش استان…..
باسلام و احترام
پیرونامه شماره 204600/400 مورخ 90/9/1 معاونت آموزش متوسطه مبنی بر ارائه دروس انتخابی در سال اول متوسطه، به اطلاع می رساند؛ باعنایت به نقش مشاوران در هدایت تحصیلی دانش آموزان و اخصصی بودن محتوای دروس برنامه ریزی تحصیلی – شغلی و مهارت های زندگی و تاثیر مهم این دروس در آماده سازی دانش آموزان برای تصمیم گیری صحصح در زمینه انتخاب رشته تحصیلی و طرح ریزی شغلی آینده و همچنین کسب مهارت های زندگی برای سازگاری مطلوب با شرایط فردی و محیطی ، به استنادبند1و2 نمونه وظایف و مسئولیت های مشاوران مصوب مورخ 1383/9/28 سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور؛ موضوع بخشنامه شماره 102/710 مورخ 1383/11/28 معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت مبنی برتدریس موظف توسط مشاوران ازدروس مرتبط ازجمله ئرس برنامه ریزی تحصیلی – شغلی و مهارت های زندگی.
لطفا دستور فرمائید،تدریس این دروس همچون سال های گذشته توسط مشاوران واحدهای آموزشی دوره متوسطه انجام پذیرد.
حسین هژیری
معاون پرورشی و فرهنگی

دیدگاه‌های این مطلب

6 دیدگاه دربارهٔ «برقراری و ارائه دوباره درس برنامه ریزی تحصیلی و شغلی برای سال اول متوسطه»

  1. دانش آموز

    سلام . من دانش آموز سال اولم . دبیر درس مهارت و برنامه ریزیما کار عملی در مورد معرفی رشته ها به شکل ماکت را خواسته که کاردانی الکترونیک بر عهده ی من است . لطفا یک شکل ساده از آن را برایم بگذارید . ممنون.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      در این صفحه(ارایه نظرات برای پاسخ به پرسش ها ) امکان ارسال تویر وجود ندارد. اما راه آسان دستیابی به تصویر مورد نظر برای معرفی رشته کاردانی الکترونیک، جستجو در وب سایت های معرفی این رشته و یا تصاویر گوگل و… می باشد.
      موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وباسلام
      براساس جدول آزمون تغییر رشته پایه سوم (دیپلم) به دوره پیش دانشگاهی، برای تغییر رشته ازسوم فنی حرفه ای(دیپلم فنی) به پیش دانشگاهی رشته انسانی؛ شما باید دو درس عربی3 ویژه علوم انسانی و ادبیات فارسی تخصصی را در تابستان سال سوم به پیش دانشگاهی امتحان دهید.
      ضمنا برای رسیدن به پاسخ های کامل تر؛آدرس پاسخ های زیر راهم در پست پاسخ به سوالات ( عمومی و اختصاصی) سایت ما بخوانید:
      – پاسخ سوال(اختصاصی شماره ۶۹): تاثیر نمره امتحان تغییر رشته بر روی معدل کارنامه تحصیلی؟( صفحه 2 پست پاسخ به سوالات)
      – پاسخ سوال(اختصاصی شماره ۶۱) : کسی که تغییر رشته می دهد، تکلیف ۳ سال معدل دبیرستان او در نمره سازی رتبه کنکور چه می شود؟( صفحه 3 پست پاسخ به سوالات)
      – پاسخ سوال(عمومی شماره ۲۸): آیانـــــــــــــــــوع مدرک پیش دانشگاهی برای شرکت در هریک از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر ، در کنکور سراسری، تعیین کننده است؟( صفحه5 پست پاسخ به سوالات)
      – پاسخ سوال(اختصاصی- شماره۲۳):فرم تغییر رشته سوم به پیش دانشگاهی را از کجا تهیه کنم؟( صفحه8 پست پاسخ به سوالات)
      – پاسخ سوال(عمومی شماره ۲۱): آیاامتحان تغییر رشته سوم به پیش دانشگاهی کشوری است یا داخلی مدرسه؟( صفحه8 پست پاسخ به سوالات)
      سلامت مو فق باشید
      مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

    1. جعفر ابراهیمی

      (پاسخ سوال عمومی شماره5– در پست پرسش و پاسخ)

      باسلام،برنامه ریزی درسی یک اصول کلی دارد که به صورت عمومی قابل ارایه است.که مقالات از این دست نیز بدین منظور عرضه می گردد. اما آنچه که مورد درخواست شماست؛ علاوه بر به کارگیری اصول کلی نیازبه اطلاعات دیگری درمورد دروس شما وشرایط شخصی و امثال آن، بوده وخلاصه اینکه شما نبازمند یک برنامه ریزی فردی وشخصی مخصوص خودتان هستید. بنابراین می بایست به یک مشاور درسی که به تمام محتویات دروس رشته شما آشنایی کافی و تسلط دارد، به صورت حضوری مراجعه نموده و یک برنامه قابل اجرا را تنظیم کنید.البته این مهم نیز تا طی نمودن مراحل لازم برنامه ریزی و تمرین و رسیدن به تبحر دراین زمینه نیاز به چندین جلسه خواهد بود.
      به هرحال توصیه اول بنده مراجعه به مشاور مدرسه خودتان ویایکی از دانش آموزان ممتاز درسی می باشد.
      درصورت نیاز به راهنمایی های بیشتر می توانید با دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش تماس بگیرید.
      تلفن تماس : 22603149 و 22607622

دیدگاه‌ خود را بنویسید