موضوعات

خلاصه ای از توضیحات رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش در مورد ارزشیابی و امتحان نهایی پایه 12 نظام جدید

ارزشیابی بخش مهمی از فرایند یاددهی و یادگیری است

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت :
– ارزشیابی و سنجش در سند تحول آموزش وپرورش نقش پررنگی دارد و در ساحت‌های شش‌گانه سند تحول مطابق الزاماتی که برای یادگیری مطلوب آمده است، سنجش نقش عجین شده‌ای با این ساحت‌ها دارد.

– امتحانات از آموزش جدا نیست و فرآیند یاددهی اتفاق نمی افتد مگر اینکه یادگیری انجام گیرد و این دو باید با هم باشند و زمانی که یاددهی و یادگیری با هم انجام شود امتحانات در ذات آموزش قرار خواهد گرفت.

– 30 درصد سوابق تحصیلی دروس نهایی دانش آموزان به صورت مستقیم در کنکور 98 اعمال می گردد و رقابت دانش آموزان در این آزمون برای 70 درصد باقیمانده است.

– درباره تعداد دروس امتحان نهایی در رشته های چهارگانه (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، معارف اسلامی) به زودی در شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گیری و تعیین تکلیف خواهد شد.

– کنکور سراسری یک آزمون رقابتی است که داوطلبان در یک زمان کوتاه با سؤالات سخت رو به رو هستند و با هم به رقابت می پردازند که با رویه برگزاری امتحانات نهایی تفاوت دارد.

– در راستای ایجاد امنیت بیشتر، تضمین کیفیت و برگزاری صحیح تر امتحانات نهایی تصمیمات مختلفی گرفته شده است از جمله طراحی سؤالات روز قبل از آزمون در قرنطینه، استقرار حوزه تکثیر در حوزه های اجراء، تصحیح الکترونیکی، تغذیه الکترونیکی نمرات در سامانه فاینال که نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

—————————————————————————————————–
* سخنان عبدالرسول عمادی در جلسه هم اندیشی مسئولین اداره سنجش شهرستان رشت به نقل از : http://www.medu.ir/fa/news/item/671357/?ocode=100010876
( انتخاب بخشی از خبر و ویرایش توسط : دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش)

دیدگاه‌های این مطلب