موضوعات

تغییر رشته دبیرستان (دوره دوم )

شرایط و ضوابط تغییررشته را می توانید در پست پاسخ به سوالات عمومی و نیز پست پاسخ به سوالات اختصاصی ملاحظه نموده و در صورت نیاز به مشورت بیشتر با دفتر مشاوره ما تماس بگیرید. ( شماره تلفن و زمان تماس در پست تماس با ما ( نوار مشکی بالای صفحه سایت، موجود است.) 

»»»  آیین نامه و شیوه نامه ی تغییر رشته(ویرایش شده در تیرماه97) :

– آیین نامه کلی هدایت تحصیلی»»»دانلود کنید»»»آئين نامه هدايت تحصيلي دانش آموزان مصوب 927 شوراي عالي آموزش و پرورش.

– تغییر رشته پایه 10 به 11»»» دانلود کنید»»»شیوه نامه تغییر رشته پایه 10 به 11

– تغییر رشته پایه 11 به 12 »»» دانلود کنید»»»دستورالعمل اصلاحیه تغییر رشته درون شاخه ای (ویژه شاخه نظری)و

*** سایر موارد و توضیحات لازم در پست ” پاسخ به سوالات “در دو بخش پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی به تفصیل آمده است.

»»»در صورت سوال و ابهام می توانید:
1- نظرات و سوالات مطرح شده توسط کاربران و پاسخ های ما را مطالعه کنید.
2- به پست “پاسخ به سوالات ” در دو بخش پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی، مراجعه و جواب خود را پیدا کنید.
3- در صورت نیاز با ما تماس بگیرید.(آدرس ،امکان و نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت مرکز مشاوره موسسه دانش آمده است )
سلامت و موفق باشید
مسئول مرکز مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی
(ویرایش شده در مهرماه 1397 )

دیدگاه‌های این مطلب

896 دیدگاه دربارهٔ «تغییر رشته دبیرستان (دوره دوم )»

  1. با عرض سلام من در رشته گرافیک درس میخونم سال اخرم هست میخوام کنکور تربیت بدنی بدم و رشته دانشگاهی و تربیت بدنی بخونم سال اخر هنرستانم.اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      پاسخ اول) بحث هدایت تحصیلی و شغلی:
      رشته گرافیک رشته خوب و آینده داری است. در حالی که شاید تربیت بدنی ثبات رشته گرافیک را نداشته باشد، مگراینکه کسی امکان این را داشته باشد که در رشته تربیت بدنی، به صورت حرفه ای کار کند. خلاصه اینکه باید دلیل کافی برای این تغییر رشته داشته باشید. توصیه ما مشاوره تخصصی در این زمینه با استفاده از روش های علمی خودش می باشد. ازجمله تحلیل دقیق تست های هوش، تست رغبت شغلی و شخصیتی.

      پاسخ دوم) شرکت در کنکور فنی حرفه ای و یا دانشگاه علمی کاربردی:
      برای شرکت در کنکور این دو دانشگاه باید نوع دیپلم شما با نوع رشته انتخابی برای ادامه تحصیل در دوره کاردانی یکی باشد!
      یعنی شما برای انتخاب رشته تربیت بدنی حتما باید دیپلم تربیت بدنی داشته باشید. و دیپلم های دیگر قابل قبول نیست!
      *استناد ما به مطلب زیر است:
      براساس بندالف شرایط اختصاصی ذکر شده در صفحه 1 دفترچه راهنمای کنکور دانشگاه فنی حرفه ای وبند1 یادآوری های مهم در صفحه 2 همان دفترچه، فقط دارندگان دیپلم فنی متناظر با رشته انتخابی در دفترچه کنکور، می توانند ثبت نام نمایند.
      همچنین درجدول شماره3 (صفحه 18)دفترچه راهنمای مذکور؛ کدرشته شماره 37 در مورد تربیت بدنی آمده است که برای پذیرش در کاردانی تربیت بدنی فقط دیپلم تربیت بدنی فنی حرفه ای لازم و قابل قبول است.
      اما در همین جدول برای کاردانی رشته تربیت بدنی قسمت دیپلم قابل قبول از هنرستان کار ودانش را خالی گذاشته است. قاعدتا معنای آن این است که در شاخه کار ودانش رشته تربیت بدنی نداریم و این رشته فقط در هنرستان فنی حرفه ای وجود دارد.

      پاسخ سوم: شرکت در کنکور سراسری در گروه های آزمایشی ریاضی یا تجربی یا انسانی:
      اگر اصرار به ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی دارید، راه دیگر آن شرکت در کنکورسراسری در یکی از گروه های آزمایشی ریاضی یا تجربی و یا انسانی است که رشته تربیت بدنی در زیر گروه آن ها موجود باشد. لازمه این کار گذراندن دوره پیش دانشگاهی در یکی از رشته های نظری است . برای این کار هم باید تغییر رشته بدهید. یعنی در تابستان پایه سوم به پیش دانشگاهی باید در امتحانات تغییر رشته یکی از رشته های گروه نظری شرکت کنید. برای پی گیری این روش و اقدامات لازم جواب مناسب خود را در پست ” پاسخ به سوالات ” سایت ما جستجو کنید.
      ان شاءالله به جواب مناسب رسیده باشید.
      در صورت نیاز می توانید با ما تماس بگیرید.
      سلامت وموفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      جواب سوال شما به تفصیل در پست ” پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی” سایت (نشریه الکترونیک مرکزمشاوره موسسه دانش ارایه شده است) برای نمونه به پاسخ های زیر مراجعه نموده و شرایط آن را وضعیت خود تطبیق دهید:
      – پاسخ سوال(اختصاصی شماره ۷۱):آیا با دیپلم ریاضی برای شرکت در کنکور. نیازی به تغییر رشته هست؟ در صفحه 1 پست مربوط
      -پاسخ سوال(اختصاصی شماره ۶۱) : کسی که تغییر رشته می دهد، تکلیف ۳ سال معدل دبیرستان او در نمره سازی رتبه کنکور چه می شود؟ در صفحه 3 پست مربوط
      – پاسخ سوال (اختصاصی شماره ۴۷): امکان ادامه تحصیل در رشته هنر با عدم نمره قبولی در یک درس امتحان تغییر رشته. صفحه4 پست پاسخ به سوالات
      – پاسخ سوال(عمومی شماره ۲۸): آیانـــــــــــــــــوع مدرک پیش دانشگاهی برای شرکت در هریک از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر ، در کنکور سراسری، تعیین کننده است؟ در صفحه 5 پست پاسخ به سوالات.
      -پاسخ سوال(اختصاصی- شماره۳۴): توضیح در موردسوالات آزمون تغییر رشته هنر برای درس طراحی ۱ و آزمون عملی آن؟ صفحه6
      -پاسخ سوال(عمومی شماره ۲۲): راه کارهای موجود برای ادامه تحصیل در یکی از رشته های هنری، با وجود تحصیلات دبیرستانی در رشته های نظری؟ صفحه 8 پست پاسخ به سوالات
      *** در صورت ابهام وسوال مجدد، می توانید با ما تماس بگیرید((نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وباسلام
      برای تعیین و یا تغییر رشته عوامل و فاکتورهای مختلفی دخالت دارند ازجمله؛
      1- استعداد یادگیری در آن رشته تحصیلی.
      2- استعداد و توانایی های لازم در شغلی های مرتبط با آن رشته.
      3- علاقه وافر به رشته تحصیلی از لحاظ بحث های علمی و تخصصی آن رشته.
      4- همچنین علاقه حداقل قابل قبول به رشته های شغلی مرتبط و متصل با آن رشته تحصیلی.
      5- نیاز جامعه به رشته های شغلی مربوط به رشته تحصیلی و پیش بینی درست در این زمینه.
      برای بررسی هریک از اینن عوامل نیازمند اطلاعات کافی هستیم ازجمله:
      1- نتیجه تست استعداد تحصیلی دانش آموز ودانشجو.
      2- بررسی نتایج تست رغبت تحصیلی وشغلی.
      و دیگر شرایط روحی و…
      وتمام این ها برای دانش آموز و یا دانشجویی که اطلاعات کافی نداشته و یا به خصوص در شک و تردید است، با این چند جمله و شنیده های پراکنده از این و آن، قابل حل و تصمیم گیری نیست، بنابراین نیازمند به جلسه مشاوره تخصصی است.
      در صورت علاقه مندی می توانید با ما تماس تلفنی داشته باشید( نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت موجود است)
      سلامت و پایدار باشید.

      1. با سلام من فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار هستم در دانشگاه نمرات ومعدلم خوب بود الان یک سال ونیم است که فارغ التحصیل شده ام و دنبال کار میگردم اما هیچ ارگان ویا سازمان دولتی شرایط استخدامی را محیا نکرده ورشته ای است که هر 4 ماه (ترم)4000دانشجو از این رشته فارغ التحصیل میشوند ومانند من دنبال کار میگردند وآخر سری هم سراغ کاری میروند که اصلا به رشته دانشگاهی ربطی ندارد.و همه هم با حقوق 300 تومان سر کار میبرند. این عاقبت نرم افزار .میخوام بشینم از نو برای پزشکی بخونم.ای وای بر عمر رفته

  2. باسلام وخسته نباشید خدمت شما می خواستم بگوییم وقتی ما می خواهیم تغییر رشته دهیم ازیک رشته کامپیوتر به تجربی ویا ریاضی می خواهیم تغییر رشته دهیم ودرحالی درحمان سالی که می خواهیم تغییر رشته دهیم ودوهفته مانده به امتحانات امتحان دهیم ماکه درسه آن رشته مربوطه را که می خواهیم امتحان دهیم که بلد نیستیم آندرس ها را چون ما فقط درس های رشته خودمان رابلد هستیم باید چه کار کرد باتشکر فراوان اگر لطف کنید هرچه زود تر جواب دهید ممنون می شوم باسپاس و تشکر

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      سوال شما واضح بیان نشده است. اگر منظورتان فرصت آماده شدن برای امتحانات تغییر رشته است می تواند دو حالت داشته باشد:
      اول: اگر دانش آموزی در بین سال تحصیلی به این نتبجه برسد که باید تغییر رشته بدهید، جای نگرانی نیست! چنین دانش آموزانی فرصت دارد تا درکنار درس های معمول رشته ای که فعلا تحصیل می کند، درس های تغییر رشته را هم کار کند و به خوبی یادبگیرد.
      دوم: اگر دانش آموز در پایان سال به این نتیجه برسد، فرصت حداقل دو ماهه تابستان را درپیش دارد تا خود را برای امتحان تغییر رشته با تعداد درس های محدودآماده کند.
      ***و اما چند نکته ای که در دیگر سوالات کاربران پاسخ داده ایم را یاد آور می شویم:
      1- برای آمادگی بهتر در امتحانات تغییررشته، حتما باید به طور جدی به کلاس رفته و از ایدگیری قوی برخوردار باشید.
      2- نمره امتحان تغییر رشته هیچ تاثیری برروی معدل نداشته و صرفا موجوز ورود به رشته جدید است.
      3- با نمره قبولی 10 در هریک درس های تغییررشته، مجوز ورود به رشته جدید را پیدا خواهید کرد. اما برای ادامه تحصیل در رشته جدید باید کاربیشتری انجام دهید.
      ان شاءالله موفق باشید

  3. با سلام من دوم تجربی هستم و به رشته سینما علاقه زیادی دارم به نظر شما تا پیش دانشگاهی تجربی بخوانم و هم کنکور هنر و تجربی بدهم ؟ در شهر ما هنرستانی وجود نداره که رشته سینما داشته باشه ؟ به نطر شما چه کار کنم؟

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- رشته تحصیلی جهت دهنده به رشته شغلی است. برای این منظورآنچه که در اولویت قرار دارد؛ برنامه شغلی شما در هدف های زندگی شماست. شما باید ببنید که آیا با تحصیل در رشته سینما بدرستی به اهداف تعریف شده خود می رسید. به نظر می رسد بدون در نظر گرفتن تمام جوانب مساله در حال حاضر و تا حدی هم در آینده، به این مهم نمی توان رسید. برای نمونه باید بدانید علاقه یکی از عوامل و ملاک های سنجش برای تعیین رشته و شغل است. عوامل دیگری همچون؛ استعداد، شرایط اجتماعی، نیاز جامعه به رشته تحصیلی و شغلی مورد نظر و… باید مورد بررسی قرار گیرید. برای رسیدن به تجزیه و تحلیل درست نیاز به آگاهی واطلاعات کامل و جامعی داریم. یکی از راه های آن استفاده از جلسات مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی وشغلی است، آن هم با ابزار ها و روش های ویژه خودش.
      2- بعد از بررسی جواب 1 و در صورت تصمیم آگاهانه برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظرتان، به دلیل عدم هنرستان دررشته سینما،اگر امکان تغییر رشته از پایه دوم به سوم( برای سال تحصیلی بعد) برایتان میسر نیست، می توانید سال سوم هم تجربی بخوانید و این تغییر رشته را از پایه سوم تجربی به پیش دانشگاهی هنر بدهید. و باز اگر میسرنشد، چون گروه آزمایشی هنر درکنکورسراسری شناور است(البته با قانون فعلی) می توانید در هردوگروه آزمایشی تجربی و هنرشرکت کنید. اما انتخاب این روش کار شما را دشوار می کند. چون در واقع شما باید دو رشته را با هم تحصیل کنید. یعنی هم گذراندن واحد های رشته تجری برای دیپلم و امتحانات نهایی سخت آن و هم یادگیری دروس تخصصی رشته هنر به صورت شرکت در کلاس های آزاد و… برای آماده شدن شرکت در کنکور آن.
      برای تصمیم گیری قطعی، باید به همراه خانواده، حتما از مشاوره تخصصی در این زمینه بهره بگیرید.
      درصورت نیاز می توانید با ما تماس یگیرید(نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

  4. سلام من سال سوم هستم ورشتم هم تجربی هست میخواستم بدونم از اونجاییکه رشته فنی حرفه ای سال چهارم نداره واونا بعد از سوم کنکور میدن منم میتونم بعد از سال سوم با اونا کنکور بدم؟لطفا جواب بدید

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- برای شرکت در کنکور سراسری(چه کاردانی و کارشناسی) گذراندن دوره پیش دانشگاهی و ارایه مدرک آن لازم است .
      2- برای شرکت در کنکور کاردانی مراکز فنی حرفه ای، دیپلم متناظر و دقیقا متناسب با رشته انتخابی لازم است. در کنکور کاردانی فنی حرفه ای، درفرم ثبت نام اول انتخاب رشته می شود، بعد متناسب با آن فرد در کنکور شرکت می کند. بنابراین شما با دیپلم تجربی نمی توانید، دراین نوع کنکورثبت نام کنید.( لطفا شرایط اختصاصی آن را در صفحه 2 دفترچه راهنمای کنکور فنی حرفه ای، که پی دی اف آن را بخش مشاوره و معرفی متون و کتاب قرار داده ایم، بخوانید.
      3- در صورتی که شما نمی خواهید دوره را پیش دانشگاهی را بگذارنید و می خواهید با دیپلم تجربی، ازطریق رشته های فنی حرفه ای وارد دانشگاه شوید،می توانید دانشگاه علمی کاربردی و یا دانشگاه پیام نور و بدون کنکور را پی گیری نمایید(متن دفترچه های راهنمای آن را در آدرس های داده شده سایت ما و یا در سایت سازمان سنجش، ملاحظه بفرمایید.)
      درصورت ابهام و سوال مجدد، می توانید با دفترمشاوره ما تماس تلفنی داتشه باشید( نحوه تماس در نوار مشکی رنگ بالای سایت موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

  5. سلام
    ببخشید می خواستم بپرسم آیا میشه با کنکور ریاضی در رشته ی روانشناسی بالینی در دانشگاه تحصیل کرد؟
    و اینکه اگر برای تغییر رشته از ریاضی به انسانی بعد از سال سوم امتحان تغییر رشته را بدهم که فقط دو تا درس ادبیات و عربی است، دیگر لازم نیست در شهریور یا بعدا امتحان های نهایی رشته ی انسانی را بدهم؟

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام
      پاسخ سوال اول:
      همچنانکه در پست پاسخ به سوالات سایت جواب داده ایم، نوع رشته دیپلم و دوره پیش دانشگاهی برای شرکت در هر یک از گروه های آزمایشی کنکور، شرط و ملاک نیست! اما اینکه با کنکور ریاضی بتوان رشته روانشناسی بالینی و یا هر رشته غیر متناظر با گروه ریاضی را انتخاب کرده،قبول شده و ادامه تحصیل داد، بایددفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور را ملاحظه نمود. چون شرایط رشته ها از لحاظ نوع رشته و ظرفیت های هر دانشگاه( دولتی و غیر دولتی) در هر سال متفاوت است.
      برای نمونه در دفترچه شماره یک کنکورسال سال 92 در زیرگروه1 گروه ریاضی، رشته روانشناسی( گرایش صنعتی سازمانی) ذکرشده است.
      تذکر: حتی در گروه علوم انسانی رشته” روانشناسی بالینی” در زیر گروه های دوره لیسانس وجود ندارد. رشته روانشناسی بالینی جزء گرایش های دوره فوق لیسانس و دکتر می باشد. بنابراین در صورت علاقه به این رشته باید دوره لیسانس را روان شناسی عمومی و یا گرایش های دیگر را بخوانید.
      پاسخ سوال دوم: درصورت کسب نمره قبولی در درس های امتحان تغییر رشته، شما مجاز به ادامه تحصیل در رشته انتخابی بوده و نیازی به شرکت در امتحان نهایی رشته مورد نظرنیست.
      لطفا دیگرپاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی مرتبط با سوال خود رادر سایت، مطالعه کنید.
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام
      دو پاسخ داریم و یک پیشنهاد:
      1- در زمان سوال (آذر ماه) امکان تغییر رشته وجود ندارد. امتحان تغییر رشته پایه دوم به سوم فقط در دو نوبت خرداد و شهریور انجام می شود و معمولا به دلیل امتحانات خرداد ماه و عدم آمادگی دانش آموزان، امتحان تغییر رشته در شهریور ماه برگزار می شود. پسبنابراین باید سال دوم انسانی را با موفقیت به اتمام برسانیدو بعد از امتحانات خرداد برای تغییر رشته اقدام کنید. کارها و مراحلی را که باید طی کنید در پست پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی به تفصیل جواب داده ایم، لطفا بادقت بخوانید.
      2- چون رشته های فنی و حرفه ای متنوع و زیاداست، بنابراین نوع درس های اختصاصی هریک از رشته متقاوت است مثلا درس های اختصاصی رشته نقشه کشی با رشته مکانیک فرق دارد. پس اول باید نوع رشته فنی حرفه ای خود را انتخاب کنید. بعد بر اساس جدول رشته مربوطه درس های اختصاصی رشته انتخابی را در شهریور امتحان داده و نمره قبولی کسب نمایید.
      ***پیشنهاد:
      به منظور انتخاب نوع رشته فنی حرفه ای، حتما با مشاوره تخصصی و آگاهانه تصمیم بگیرید. برای این منظور و جهت اطلاع از جدول رشته های مختف شاخه فنی و حرفه ای، می توانید به واحد مشاوره و همچنین واحد فنی حرفه ای اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه نمایید و یا با ما تماس بگیرید.(نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

  6. با سلام
    من قبلا هم تلفنی وهم از طریق سایت با شما مشاور گرامی تبادل نظر داشتم .اکنون که مصدع اوقات شما شده ام پسرم تغییر رشته از ریاضی به تجربی داده و در پیش تجربی مشغول تحصیل است.قبلا عرض کرده بودم که معدل پسرم در سوم ریاضی 16 است اکنون سوابق تحصیلی برای پسرم که کنکور تجربی می دهد چگونه محاسبه می شود. لطفا راهنمایی کنید.باتشکر

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام

      -پاسخ مفصل این سوال، در پاسخ به سوال ۶۰ عمومی ومتداول ارایه شده است . مقدمه آن را با دقت مطالعه فرموده و جدول پیوست آن را در پایین همان صفحه دانلود نمایید.
      سلامت وموفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      پاسخ اول:
      برای شرکت در کنکور فنی حرفه ای، شما با داشتن دیپلم فنی رشته کامپیوتر، فقط می توانید در رشته مختص به خود یعنی کامپیوتر برای مقطع کاردانی ثبت نام نموده و امتحان دهید. می توانید پی دی دف(PDF) دفترچه راهنمای آن را در پست ” معرفی کتاب و متون” در سایت ما بخوانید.

      پاسخ دوم:
      همچنانکه در سوالات کاربران دیگر پاسخ داده ام و درصفحه” پاسخ به سوالات ” و همچنین در ذیل همین صفحه “امتحان تغییر رشته ” آمده است، شما می توانید شرایط و ضوابط رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی را که نیازی به دوره پیش دانشگاهی نداشته و نظر شما را تاحدی تامین می کند، پی گیری کنید. دفترچه راهنمای سال 92 آ نرا به صورت پی دی اف(pdf) در پست “مشاوره” و پست ” معرفی کتاب و متون” سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش آمده است(کد رشته های 404 در صفحه 9 دفترچه مذکور مربوط است به رشته زبان!) دفترچه را به دقت بخوانید.
      * بخشی از متن دفترچه راهنمای مذکور برای امکان ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی:
      در ذیل توضیح شرایط اختصاصی(صفحه2) دفترچه راهنمای شرکت در پذیرش کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مهر1392، با داشتن دیپلم سه ساله جدید(فنی حرفه ای، کارودانش، نظری) یا دیپلم نظام قدیم(چهار ساله یا شش ساله نظری و فنی حرفه ای) می توان در این پذیرش این دانشگاه شرکت کرد.

      پاسخ سوم:
      – اگرمی خواهیدادامه تحصیل در رشته مورد نظر، به صورت کارشناسی پیوسته باشد، باید از طریق کنکورسراسری اقدام کنید . در این صورت باید دوره پیش دانشگاهی را هم بگذرانید. یعنی ازپایه سوم رشته فنی به دوره پیش دانشگاهی (رشته انسانی)، تغییر رشته دهید.

      *در صورتی که سوال و ابهامی داشتید، می توانید باما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش)
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      اولا؛ شما مشخص نکردید که چه رشته ای در هنرستان مد نظرتان است.

      ثانیا؛ پاسخ به سوال شما چند جنبه دارد:
      1) عدم امکان تغییر رشته: با شروع سال تحصیلی امکان تغییر رشته در پایه سوم دبیرستان برای تمام رشته ها( ازجمله رشته تجربی مورد نظر شما) وجود ندارد.

      2) تغییر رشته برای دوره پیش دانشگاهی: چون هنرستان در رشته های فنی حرفه ای، دوره پیش دانشگاهی ندارد، بنابراین تغییر رشته برای فنی حرفه ای، از این طریق ممکن نیست

      3)ادامه تحصیل در رشته هنر: رشته هنر دوره پیش دانشگاهی دارد. اگر رشته های هنر مورد علاقه شماست، می توانید آن را پی گیری کنید(اسخ به سوالات اختـــــــصاصی شماره۴۱ و ۳۴ و۲۴ و۱۵ پاسخ به سوالات عمــــــــــومی35 و ۲۸ و۲۲ و۱۳ و۹ را در پست پاسخ به سوالات نشریه الکترونیک مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش را بخوانید.)

      4)عدم امکان ادامه تحصیل در دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی : از طرف دیگر دانشگاه فنی حرفه ای، اصولا برای شاخه کار و دانش و فنی حرفه ای طراحی شده است. لذا معمولا شامل حال رشته های شاخه نظری( ریاضی، تجربی، انسانی) نمی شود. بنابراین ادامه تحصیل با دیپلم تجربی در رشته های فنی با اطلاعاتی که در دفترچه راهنمای موجود پذیرش دانشگاههای فنی حرفه ای در دست داریم، امکان پذیر نیست! (براساس بندالف شرایط اختصاصی ذکر شده در صفحه 1 دفترچه راهنمای کنکور دانشگاه فنی حرفه ای وبند1 یادآوری های مهم در صفحه 2 همان دفترچه، فقط دارندگان دیپلم فنی متناظر با رشته انتخابی در دفترچه کنکور،می توانند ثبت نام نمایند)

      5) امکان ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی: در ذیل توضیح شرایط اختصاصی(صفحه2) دفترچه راهنمای شرکت در پذیرش کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مهر1392، با داشتن دیپلم سه ساله جدید(ریاضی، تجربی، انسانی) یا دیپلم نظام قدیم(چهار ساله یا شش ساله نظری و فنی حرفه ای) می توان در این پذیرش این دانشگاه شرکت کرد. همچنین ذیل بند دوم شرایط داوطلبان(صفحه2) دفترچه مذکور آمده است؛ تذکر مهم: ثبت نام قطعی پذیرفته شدگان نظام جدید درمراکز آموزشی، منوط به ارایه مدرک دیپلم سه ساله نظام جدید و دوره پیش دانشگاهی می باشد.

      6) امکان ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور: در بند 1 تذکرمهم(صفحه1) دفترجه راهنمای انتخاب رشته با پذیرش دانشجوی بدون کنکور دانشگاه پیام نور و موسسات غیردولتی – غیر انتفاعی نیز داشتن مدرک دوره پیش دانشگاهی و یا فوق دیپلم را شرط کرده است!

      7) دسترسی به متن دفترچه های راهنمای دانشگاه ها: شرایط اختصاصی ذکرشده در دفترچه های راهنمای دانشگاه فنی حرفه ای و همچنین دانشگاه علمی کاربردی و نیز دانشگاه پیام نور را که متن (PDF پی دی اف) آ ن را در پست “متون و نوشته ها” و همچنین پست “مشاوره” سایت مرکزمشاوره موسسه دانش، قرار داده ایم، مطالعه بفرمایید.

      8)پیشنهاد: اگر واقعا به ادامه تحصیل در رشته های فنی علاقه مند هستید، ما توصیه می کنیم که برای پیش دانشگاهی، رشته ریاضی را در اولویت قرار دهید. البته لازمه این کار تغییر رشته است که مراحل و اقدامات مربوط به آن در پست پاسخ به سوالات سایت ما ذکرشده است.
      امید داریم که با توضیحات ما، انشاء الله به جواب و راه کار مناسب رسیده باشید
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      تمام اطلاعاتی که شما برای کنکور لازم دارید، از جمله دفترچه های راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و…، در سایت سازمان سنجش به شکل پی دی اف(PDF)موجود است. مراجعه بفرمایید و اگر سوالی داشتید، با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوارمشکی رنگ بالای سایت موجود است)
      سلامت و موفق باشید

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      در مباخث هدایت تحصیلی در نظام جدید آموزش و پرورش و حتی آموزش عالی، تغییر رشته در اولویت نیست. اما:
      اگر کسی واقعا به رشته ای علاقه مند باشد و همچنین خود را ازلحاظ پایه درسی و علمی قوی کرده باشد، ریسک(خطرپذیری) نتیجه پایین را کم نموده و به صفر می رساند. توصیه می شود از مشورت و تجربه دانش آموزان موفق در گروه علوم انسانی( چه کسانی در یکی دو سال قبل در دانشگاه قبول شده اند و چه دانش آموزان فعلی دوره پیش دانشگاهی) بهره بگیرید!؟
      موفق و پایدار باشید

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      بخشی از این سوال شما را در سوال قبلی جواب دادیم. در عین حال شما دفترچه های راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته-که نمونه پی دی اف(PDF) آن در سایت سازمان سنجش و نیز در پست مشاوره و معرفی کتاب ومتون سایت ما موجود است-را بخوانید.
      سلامت و موفق باشید.

  7. ایا بعد از پیش دانشگاهی رشته انسانی میتوان در تربیت معلم ثبت نام کرد؟؟
    و کسی ک دیپلم رشته کامپیوتر را دارد و پیش دانشگاهی رفته انسانی
    برای کنکور باید چه درس هایی امتحان بدهذ؟؟
    ممنون میشم اگ ج بدید

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      پاسخ سوال اول:
      در سوال اول منظور شما مشخص نیست!!!؟ آیا علاقه مند به رشته های دبیری و آموزگاری آموزش و پرورش هستید و یا صرفا می خواهید در دانشگاه تربیت معلم تحصیل کنید؟؟؟
      تربیت معلم کنکور جدایی ندارد و جزء کنکور سراسری است پس:
      1- اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های دبیری در آموزش و پرورش هستید، درفرم ثبت برای کنکور سراسری، گزینه علاقه مندی به این رشته را علامت می زنید.
      2- براساس جدول انتخاب رشته، می توانید بعد از برگزاری آزمون رشته هایی را علامت بزنید که در دانشگاه تربیت معلم وجود دارد.
      پاسخ سوال دوم:
      سوالات کنکور براساس انتخاب وثبت نام شما در گروه آزمایشی مربوط به آن است! اگر در گروه انسانی ثبت نام کنید، پس باید در کنکور، درس های دوره پیش دانشگاهی و پایه (دوم و سوم) انسانی را هم امتحان بدهید. نوع رشته دیپلم و نوع رشته دوره پیش دانشگاهی ملاک نوع آزمون، در کنکورسراسری نیست.
      ان شاء الله جواب منظور نظرتان را پیدا کرده باشید.
      *درصورت سوال و نیاز به مشورت شفاهی ، می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت موجود است)
      سلامت و موفق باشید

  8. خسته نباشید
    من خیلی سردرگمم نمیدونم چکارکنم لطفا راهنمایی کنید
    من سال سوم کامپوتر هستم فنی حرفه ای
    ازرشته ام زده شدم علاقه ندارم
    ولی رشته انسانی خیلی دوست دارم
    اگه بخوام رشته مو تغییر بدم برم انسانی باید چه کار کنم؟؟؟
    چه درس هایی امتحان بدم مربوط ب ان رشته و و و
    هرچه میدونید بگید لطفا…………

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وباسلام

      – بخشی از پاسخ به سوال شما در پاسخ سوال اختصاصی شماره 42( صفحه5) پست ” پاسخ به سوالات ” سایت مرکزمشاوره موسسه دانش آمده است :
      ” برای تغییر رشته از سال سوم شاخه فنی حرفه ای(با داشتن دیپلم فنی و حرفه ای)به سال آخر(پیش دانشگاهی)انسانی، شما باید؛ طبق جدول مواد آزمون تغییر رشته تحصیلی در دوره پیش دانشگاهی (ماده سی وشش آیین نامه دوره پیش دانشگاهی -صفحه ۷۳۰ کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ ۱۳۸۵ دبیرخانه شورا)شما باید دو درس عربی۳ ویژه علوم انسانی و ادبیات فارسی تخصصی را امتحان دهید.
      ***توصیه:
      البته باید این دو درس را در طول سال تحصیلی کار کنید و حتما کلاس های فوق العاده ای را(در یک آموزشگاه قوی و یامدرسه علوم انسانی) شرکت نمایید.

      – سوال عمومی شماره 30 در پست ” پاسخ به سوالات” را هم بخوانید. هرچند که بخشی از پاسخ به سوال 30 عمومی، برای تغییر رشته از پایه دوم رشته فنی حرفه ای به پایه سوم رشته های نظری(انسانی، تحربی، ریاضی) است، اما نکات دیگری دارد که راهنمای شماست.

      ***درصورت وجودابهام و سوال با ما تماس بگیرید.( نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

  9. سلام. من دیپلم ریاضی دارم (دیپلم سال 88). پیش دانشگاهی هم نخواندم. دوست دارم در رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی تحصیل کنم. ولی خواندن درسهای تخصصی ریاضی که در آن ضعیف هستم و درسهای متفرقه مثل عربی و دینی که ربطی به انگلیسی ندارند٬ برایم دشوار است. میخواهم بدانم راهی برای من وجود دارد؟ آیا دانشگاه «علمی کاربردی» با گرفتن آزمون زبان انگلیسی و شرایط بنده٬ من را میپذیرد؟ پیشاپیش از جوابتون ممنونم. حتی الامکان میخواهم درسهایی که مربوط به انگلیسی نیست و به آن علاقه ای ندارم٬ نخوانم . از سربازی هم معاف هستم.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      همچنانکه در سوالات کاربران دیگر پاسخ داده ام و درصفحه” پاسخ به سوالات ” و همچنین در ذیل همین صفحه “امتحان تغییر رشته ” آمده است، شما می توانید شرایط و ضوابط رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی را که نیازی به دوره پیش دانشگاهی نداشته و نظر شما را تاحدی تامین می کند، پی گیری کنید. دفترچه راهنمای سال 92 آ نرا به صورت پی دی اف(pdf) در پست “مشاوره” و پست ” معرفی کتاب و متون” سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش آورده ام(کد رشته های 404 در صفحه 9 دفترچه مذکور مربوط است به رشته زبان!) دفترچه را به دقت بخوانید.
      در صورتی که سوال و ابهامی داشتید، می توانید باما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش)
      سالمت و موفق یاشید

  10. باسلام.
    من دانش آموز سال چهارم ریاضی هستم و دوماه ازسال تحصیلی گذشته ومیخوام تغییررشته بدم وبرم هنرستان ورشته ی هنرو ادامه بدم! میشه راهنماییم کنید وبگیدچیکاربایدکنم؟؟؟!!:(

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- زمان تغییر رشته فقط در تابستان پایه سوم به سال آخر(پایه چهارم و پیش دانشگاهی) می باشد. بنابراین زمان آن گذشته و امکان تغییر رشتهوجود ندارد!!!؟؟؟
      2- چون رشته هنر برای گروه های آزمایشی دیگر شناور است، به شما توصیه می شود که همین رشته ریاضی را در دوره پیش دانشگاهی، با جدیت به اتمام برسانید. و برای کنکور 93 در دو گروه هنر و ریاضی ثبت نام کنید و علاقه خود به یکی از رشته های هنر، از این طریق پی گیری نمایید.
      3- برای موفقیت در آزمون “کروه آزمایشی هنر” کنکور سراسری، باید آگاهی و تجربه کافی داشته باشید. بنابراین اگر سابقه ای در زمینه رشته هنری مورد نظرتان ندارید، باید به کلاس های آمادگی “کنکور هنر” بروید. یکی از آموزشگا ههای معتبردر این زمینه “آموزشگاه مکعب ” در خیابان انقلاب است.(از طریق اینترنت جستجو کنید)
      در صورت سوال ابهام، می توانید با ما تماس بگیرید.( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش)
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام
      همچنانکه در پست پاسخ به سوالات سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش(سوال شماره 31 عمومی) پاسخ داده ایم؛ بنابر بخشنامه اصلاحیه آیین نامه هدایت تحصیلی:
      برای تغییر رشته از دوم تجربی به سوم ریاضی نیازی به امتحان تغییر رشته نیست.
      البته چون درس آمار و مدل سازی جزء دروس سال دوم ریاضی است، بنابراین؛ در تغییر رشته ازپایه دوم تجربی به سوم ریاضی، درس آمار به عنوان کمبود واحد در سال سوم ریاضی، باید گذرانده شود.
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1)اطلاعات شما ناقص است و مشخص نکردید که دانشجوی چه مقطع و دانشگاهی هستید.
      2) به طور کلی تغییررشته در شرایط شبیه شما در اولویت نیست و شما نیز بدون نظر مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی اقدام نفرمایید.
      3)توصیه می شود که حتما با اتمام دو ترم باقیمانده در این رشته فارغ التحصیل شوید.
      4) برای ادامه تحصیل در رشته تجربی، با داشتن اطلاعات کافی از شرایط ویژه این رشته از جمله اینکه؛ ادامه تحصیل در آن کار آسانی نیست!بعداز فارغ التحصیلی در رشته کامپیوتر اقدام نمایید.
      5)در صورت تصمیم به ادامه تحصیل در رشته موردنظر(تجربی) جزئیات پاسخ خود رادر پست ” پاسخ به سوالات عمومی واختصاصی ” سایت مرکزمشاوره موسسه آموزشی فرهنگی دانش، پیدا نموده و مطالعه بفرمایید.
      6) در صورت هرگونه ابهام و سوالات، با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوارمشکی رنگ بالای سایت موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      به چند روش پاسخ سوالات کاربران ارایه و ارسال می گردد:
      1- در زیر همان صفحه ای که سوال خود را طرح نموده اند، جواب در ادامه سوال و به پیوست آن می آید. یعنی این سوال و سوالات قبلی شما که در تغییر رشته بوده است زیر همین عنوان ” امتحان تغییر رشته دبیرستان و پیش دانشگاهی ” آمده است. می توانید وارد سایت مزکزمشاوره موسسه آموزشی فرهنگی دانش شده و از عنوان مورد نظرتان را در قسمت جستجو تایپ کنید تا وارد صفحه مورد نظرتان شوید.
      2- پاسخ سوالات کاربران برای ایشان ایمیل می شود. پس به ایمیل تان مراجعه نمایید.
      3- سوالات مهم کاربران ( چه عمومی و چه اختصاصی) بعد از ادیت و منظم شدن، به نوبت در پست “پاسخ به سوالات” که در بالا و وسط صفحه اصلی قابل ملاحظه است، ذکر می شود.
      اگر متوجه نشدید به صورت تلفنی با ما تماس بگیرید( – شماره های ۲۲۶۰۳۱۴۹ و ۲۲۶۰۷۶۲۲ و ۲۲۶۰۸۳۸۰ و ۲۲۶۱۴۰۷۰ – داخلــی ۶۵۳ ساعت 13 تا 15 روزهای یکشنبه – سه شنبه و پنج شنبه)
      سلامت و موفق باشید.
      ابراهیمی

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      پاسخ شما چند قسمت دارد که ذیلا توضیح می دهیم. لطفا با دقت بخوانید:

      1- رشته تربیت بدنی جزء رشت های فنی و حرفه ای است. بنابراین دوره پیش دانشگاهی ندارد!

      2- در زمان طرح سوال(92/8/25) امکان تغییر رشته برای وجود ندارد بنابراین شما باید سال سوم را در رشته تجربی به اتمام برسانید و سپس برای ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی اقدام کنید.

      3- چون رشته تربیت بدنی جزء رشته فنی حرفه ای است، ادامه تحصیل آن به صورت کار دانی است! و بعد از آن امکان دامه تحصیل برای کارشناسی هم وجود دارد.

      4-بر اساس توضیحات دفترچه راهنمای موجودبا دیپلم تجربی تنها مجاز به شرکت در گزینش بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد هستید ( ستون ردیف 6 جدول صفحه 14 دفترچه راهنمای ثبت نام) می توانید به pdf دفترچه راهنمای مذکور در پست مشاوره و همچنین پست معرفی کتاب و متون سایت ما مراجعه فرمایید.

      5- دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز رشته تربیت بدنی دارد اما برای ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی این دانشگاه باید یکی از دو دیپلم علوم انسانی ویا دیپلم مهارتی مرتبط و قابل قبول مهارتی را داشته باشید.( صفحه 2 دفترچه در مورد شرایط اختصاصی و صفحه 9 معرفی رشته تربیت بدنی با کد رشته 309) می توانید به pdf دفترچه راهنمای مذکور در پست مشاوره و همچنین پست معرفی کتاب و متون سایت ما مراجعه فرمایید

      6- دوره های کاردانی دانشگاه فنی حرفه ای وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی رشته تربیت بدنی دارند اما؛ با توجه به شرایط اختصاصی اعلام شده برای کنکور سراسری فنی حرفه ای در دفترچه راهنمای سال 92( شرایط اختصاصی در صفحه1 و یادآوری مهم در صفحه2)با دیپلم نظری( ریاضی، تجربی، انسانی) اجازه شرکت در کنکور آن امکان پذیرش در آن وجود ندارد.

      7- اگرمی خواهیدادامه تحصیل در رشته مورد نظر، به صورت کارشناسی پیوسته باشد، باید از طریق کنکورسراسری اقدام کنید . در این صورت باید دوره پیش دانشگاهی را هم بگذرانید. یعنی همین رشته تجربی را بعد از دیپلم ادامه داده و دوره پیش دانشگاهی آن را هم با موفقیت بگذرانید.

      ***درصورت سوال و ابهام می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار قرمز بالای سایت موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

  11. سلام..من دیپلم فنی رشته کامپیوتر رو پارسال گرفتم،میخواستم برم خارج از کشور داروسازی یا دندانپزشکی بخونم،چون نیاز به پیش دانشگاهی تجربی بود،مدارس از راه دور ثبت نام کردم تا پیش رو امسال بگیرم،آیا راهی هست که دیپلم تجربی هم بگیرم؟برای ثبت نام گفتن باید دیپلم تجربی هم داشته باشی،ممنون میشم اگه کمک کنید…

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وباسلام
      اطلاعات ارایه شما کافی نیست، مثل سن و …!؟ به هر صورت شما بایدبرای دوره پیش دانشگاهی(سوم رشته فنی به پیش دانشگاهی رشته تجربی) امتحان تغییر رشته بدهید و چون درزمان طرح سوال، فرصت و امکان امتحان تغییر رشته برای شماگذشته است، باید خود را برای امتحان تغییر رشته در تابستان سال بعد آماده کنید.
      بخشی از جواب سوال شما در پاسخ به” سوال اختصاصی شماره 48 ” در صفحه3 “پست پاسخ به سوالات اختصاصی” آمده است.
      در صورت ابهام می توانید با ما تماس تلفنی داشته باشید(( نحوه تماس در نوار مشکی رنگ بالای سابت)
      سلامت و موفق باشید.

  12. با عرضه خسته نباشید همان گونه که شما گفتید تغییر رشته در ترم اول بلامانع است من به اموزش وپرورش رفتم که نامه ای دهد تا در مدرسه محله مان که تجربی دارد ثبت نام شوم ولی ان ها به من گفتند که بعد از دوماه کار از کار گذشته وثبت نامم نمی کنن میخواستم از تون راهنمایی بخواهم که چکار باید بکنم وچگونه تغییر رشته دهم.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      همان طور که در دو سوال قبلی شما پاسخ دادم:
      اولا: انتقال دانش آموز از یک مدرسه به مدرسه دیگر، قبل از امتحان ترم اول بلا مانع است.
      ثانیا؛ امکان تغییر رشته تحصیلی در ابتدای سال برای پایه دوم دبیرستان و قبل از برگزاری امتحان ترم اول، به شرطی که رشته مورد نظر در اولویت های برگه هدایت تحصیلی شماره یک، ثبت شده باشد، وجود دارد. مثلا اگر دانش آموزی در رشتهریاضی ثبت نام کرده و بعد تصمیم او برای ادامه تحصیل در رشته تجربی تغییر می کند، به شرطی که رشته تجربی در اولویت های برگه شماره 1 هدایت تحصیلی آمده باشد، انتقال دانش آموز به رشته دلخواه در آن مدرسه و یا مدرسه دیگر بلامانع است.
      ثالثا: اگر مدرسه و یا… برای این انتقال مخالفت کنند، وجه قانونی نداشته و تنها می توانند راهنمایی نموده و توصیه و پیشنهاد به عدم این کار داشته باشند. شماازایشان متن قانون و آیین نامه ای که مربوط به این مساله می شمود را مطالبه نمایید.
      رابعا: اگر سوال مجددی دارید، لطفا با ما فقط تماس تلفنی داشته باشید( نحوه تماس در نوارمشکی رنگ بالای سابت)
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام
      بنده قبلا جواب سوال شما را داده و همچنین برای تان ایمیل نموده ام.
      با توجه به اینکه گفته بودید که پایه دوم دبیرستان هستید،آلان؛ یعنی در آبان ماه می توانید بدون نیاز به امتحان تغییر رشته، در رشته دلخواه خود ثبت نام کنید.
      با این حال جواب شما در حالت های مختلف در پست ” پاسخ به سوالات ” موجود است. از جمله سوال عمومی شماره 41 را بخوانیدو بعد دیگر سوالات عمومی و اختصاصی که در مورد تغییر رشته پایه دوم به سوم دبیرستان را مطالعه کنید.
      اگر دقیقا متوجه نشدید که چه کارباید انجام دهید سوال داشتید، با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی رنگ بالای سابت)
      سلامت و موفق باشید.

  13. سلام دروس تاریخ معاصر و مبانی ریاضی سال سوم رشته ی ریاضی در کنکور میان؟!اگر در کنکور هستن میزان اهمیتشون چقدره؟در ضمن میشه از الان که ابان ماهه شرایط تغییر رشته رو ذکر کنید؟کی باید درخواست بدیم؟امتحانات شهریور ماه برگزار میشه؟

      1. جعفر ابراهیمی

        به نام خدا
        وبا سلام
        هیچ کدام از درس های مورد سوال شما( تاریخ معاصر و مبانی کامپیوتر) جزء دروس امتحان تغییر رشته از پایه سوم دبیرستان به دوره پیش دانشگاهی نیستند!
        موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- درس تاریخ جزء دروس امتحانی در کنکور رشته ریاضی نیست.
      2- درسی به نام مبانی ریاضی نداریم!؟
      3- برای داوطلبین گروه آزمایشی ریاضی، یک مجموعه سوال، تحت عنوان “سوالات ریاضی ” در دفترچه اختصاصی ارایه می شود. این مجموعه سوالات ریاضی شامل 45 سوال از 8 درس؛ ریاضی2 و هندسه1 و آمار (پایه دوم دبیرستان) حسابان و هندسه 2 ( پایه سوم دبیرستان) حساب دیفرانسیل و هندسه تحلیلی و ریاضیات گسسته(پیش دانشگاهی) خواهد بود.
      4- اهمیت درس ریاضی در کنکور گروه ریاضی بالاست، اما ضریب آن به طور دقیق بستگی نوع رشته انتخابی دانشگاه شما دارد.
      ان شاءالله جواب لازم را دریافت کرده باشید.
      در صورت نیاز به مشاوره بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی رنگ بالای سابت)
      سالامت و موفق باشید

  14. با عرض سلام به مدیر سایت..
    خدمت شما عرض کنم که من از طریق دبپلم فنی الان فارغ التحصیل کاردانی در رشته کامپیوتر هستم و الان میخوام برم رشته هنر که باید برم پیش دانشگاهیش رو بگیرم. سوال من اینکه باید برم به آموزشگاه بزرگسالان مراجعه کنم یا داوطلبان آزاد (متفرقه)؟ و اینکه مستقیما پیش دانشگاهی هنر و بگیرم یا رشته ریاضی و بگیرم بهتره؟ ممنون میشم اگه ج سوالمو بدید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وباسلام
      1- با داشتن کاردانش(فوق دیپلم) نیازی به گذرداندن دوره پیش دانشگاهی ندارید(پاسخ به سوال عمومی 39 و اختصاصی 73 درپست پاسخ به سوالات سایت مرکزمشاوره موسه دانش را بخوانید)
      2- پیشنهاد می شود به جای وقت گذاری و درگیرشدن با دوره پیش دانشگاهی رشته موردعلاقه(هنر) خود را برای کنکور اختصاصی هنر آماده کنید(سوال عمومی 13 و 9 ار بخوانید) برای این کارباید به کلاس آمادگی کنکور بروید. یعنی به یکی ازآموزشگاه های معتبر و ویژه هنر( مانندآموزشگاه مکعب در انقلاب، که از طریق اینترنت قابل دسترسی است) مراجعه نمایید.
      درصورت نیاز به سوال و جواب شفاهی، می توانید با ما تماس بگیرید!( نحوه تماس در نوارمشکی رنگ بالای سابت)
      سلامت و موفق باشید.

  15. با سلام
    من ديپلم كاردانش دارم ، ميخوام دندانپزشكي بخونم ، ايا بايد ديپلم تجربي بگيرم يا با گذراندن پيش تجربي به صورت داوطلب آزاد ميتوانم در رشته مورد نظر ادامه تحصيل دهم ؟

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام
      1-اولا ضرورت و امکان اینکار با توجه مجموعه شرایط علمی وسابقه تحصیلی شما که قطعا نیاز به جلسه مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی داریدو به طور تخیلی نمی توان به چنین هدف مهم و البته سخت و طولانی دست پیدا کرد!!!؟؟؟
      2- همچنانکه در پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی ” پست پاسخ به سوالا ت” جواب داده ایم؛ نیازی به دیپلم تجربی ندارید! بلکه بایددر امتحان تغییر رشته سوم به پیش دانشگاهی شرکت کنید!در صورت کسب حداقل نمره 10 در سه درس امتحان تغییر رشته (زیست شناسی 1- زیست شناسی2- شیمی3 ) می توانید در مدارس روزانه،به شرط داشتن شرایط سنی و یا شبانه(بزرگسالان)به شرطی که شرایط روزانه را نداشته باشید،دوره پیش دانشگاهی را بگذرانید!
      3- راه دیگر شرکت در امتحانات پایانی دوره پیش دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد است که دیگر نیازی به امتحان تغییر رشته مذکور در بند 1 را ندارید. منتهی مانند دوره بزرگسالان(شبانه) کسی می تواند که به صورت داوطلب آزاد شرکت کند که شرایط دوره روزانه را ازدست داده باشد! مثل شرط سنی(بالای 21سال) و یا اینکه دومین سال تحصیل در دوره پیش دانشگاهی باشد که قاعدتا اجازه ادامه تحصیل در دوره روزانه را ندارد.
      انشاء الله به جواب لازم و مناسب خود رسیده باشید
      در عین حال و در صورت علاقه مندی به مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار قرمز رنگ بالای سابت)
      سالامت و موفق باشید

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      شما جواب واضح و خوب و کامل می خواهید در حالی که اطلاعات داده شده خیلی ناقص است و معلوم نیست که در سوال چه پایه و مقطعی مورد نظرتان است؟ همچنین دیگر شرایط شما مثل سن و…!!!
      ما از این دست سوالات را تا به حال در سایت مرکزمشاوره موسسه دانش جواب داده ایم! بنابراین:
      اولا؛ جواب سوال خود را درپاسخ های ارایه شده در پست پاسخ به سوالات عمومی و همچنین اختصاصی، جستجو کنید.
      ثانیا؛ در صورت روشن نشدن جواب شما به طور کامل و دقیق، با ما تماس تلفنی داشته باشید(شماره های ۲۲۶۰۳۱۴۹ و ۲۲۶۰۷۶۲۲ و ۲۲۶۰۸۳۸۰ و ۲۲۶۱۴۰۷۰ – داخلــی ۶۵۳- روزهای فرد ساعت 14 تا16)
      سلامت و موفق باشید.

  16. سلام با عرضه خسته نباشید من در پایه دوم انسانی درس می خوانم ولی میخوام به رشته ی علوم تجربی بروم می خوام بدانم برای تغییر رشته چکار کنم وچه زمانی باید تغییر رشته دهم وچه درس هایی را باید برای تغییر رشته امتحان دهم وبرای تغییر رشته باید به چه کسی مراجه کنم.اگر جواب مرا دهید ممنون می شوم.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      * همچنانکه در سوال قبلی پاسخ داده ام، با داشتن شرایط زیر می توانید، هم اکنون و بدون امتحان تغییر رشته، در پایه دوم رشته مورد علاقه ثبت نام نمایید:
      1- حتما باید رشته مورد اشاره و علاقه شما( تجربی) در اولویت های برگه شماره یک هدایت تحصیلی ذکر شده باشد.
      2- برای رشته مورد اشاره خود از حیث علاقه و مسیر ادامه تحصیل در دبیرستان و به خصوص در دانشگاه، بررسی دقیقی داشته باشید. چراکه تحصیل در رشته تجربی آسان تر از انسانی نبوده و بلکه سخت تراست!!!؟؟؟
      3- اگر شرط 1 و2 برقرار باشد، تا قبل امتحان ترم اول ونیز قبل از اینکه لیست ثبت نام (مدرسه ای که هم اکنون در پایه دوم ثبت نام کرده اید) به اداره آموزش و پرورش به طور قطعی ارسال شود و هرچه زودتر اقدام نمایید.
      4- قبل از همه باید نزد مشاور دبیرستانی هم اکنون درس می خوانید رفته، راهنمایی و کمک بگیرید.
      5- به همراه اولیاء خود نزد مدیر دبیرستانی که هم اکنون درپایه دوم انسانی درس می خوانید رفته و در خواست خود را برای انصراف از رشته انسانی و ثبت نام برای رشته تجربی اعلام نمایید.
      6- اگر مدرسه ای که هم اکنون در رشته انسانی هستید، رشته تجربی رادارد و شرایط علمی و… آن برای شما رضایت بخش است ، می توانید همانجا رشته مرود علاقه را ادامه دهید واگر رشته تجربی را ندارد، طبق آیین نامه موجود، انتقال به دبیرستان دیگر تاقبل از امتحانات ترم اول بلامانع است.
      7- البته اگر مدرسه کنونی شما بخواهد همکاری کند، مشکلی نیست و اگر همکاری نمی کند، میتوانید به همراه اولیاء خود به واحد مشاوره و متوسطه اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه نموده و از راه قانونی اقدام نمایید.
      8- تذکرمهم اینکه؛ جبران 6 هفته کلاس درس دروس اختصاصی رشته تجربی و رساندن خود به سطح دانش آموزان نیاز به برنامه ریزی و تلاش جدی دارد. لازم است هرچه سریعتر وبرای اینکه از درس های اختصاصی رشته تجربی بیش از این عقب نیفتید، موضوع تغییر رشته و کلاس و یا دبیرستان را تا رسیدن به نتیجه، پی گیری کنید.
      ***امیدوارم که با توضیحات ما، انشاء الله به جواب و راه کار مناسب رسیده باشید
      ***در صورت نیاز می توانید با ما تماس بگیرید.(قسمت تماس با ما در نوار قرمز رنگ بالای سایت)
      سلامت و موفق باشید.
      مرکزمشاروه موسسه فرهنگی آموزشی دانش
      ابراهیمی

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      اگر نام رشته مورد علاقه شما در اولویت های برگه شماره یک هدایت تحصیلی ذکر شده باشد، تا قبل امتحان ترم اول و قبل از اینکه لیست ثبت نام (مدرسه ای که هم اکنون در پایه دوم ثبت نام کرده اید) برای اداره آموزش و پرورش قطعی شود، اگر همان دبیرستان رشته مورد علاقه شما را دارد، می توانید بدون امتحان تغییر رشته در رشته دیگری ثبت نام نمایید.
      موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      نکته اول) قاعدتا شما باید در کنکور گروه ریاضی شرکت کنید و چون نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی برای شرکت در هریک از گروه های آموزشی ملاک نیست، بنابراین برای شرکت شمادرکنکور ریاضی با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی انسانی مشکلی وجود ندارد.
      نکته دوم) توصیه می شود که به منظورآمادگی در کنکوررشته مورد نظر(برای درس های پایه و پیش) حتما سال تحصیلی را در کلاس های درس (به یکی از شیوه های موجود) شرکت نمایید.
      –اگر تمکن مالی دارید، می توانید درس های تخصصی و عمومی رشته مورد نظرتان(تجربی) را در کلاس های آموزشگاه آزاد یا یک دبیرستان غیر دولتی به صورت مستمع الآزاد شرکت کنید .
      –اگر تمکن مالی ندارید باید یک مدرسه دولتی قوی را انتخاب کنید. البته در صورتی که بتوانید موافقت مدیر آن جا را بگیرید تا به صورت مستمع الآزاد از کلاس های آنجا استفاده کنید.
      در صورت ابهام و سوال می توانید با ما تماس بگیرید.(قسمت تماس با ما در نوار قرمز رنگ بالای سایت)
      سلامت و موفق باشید.

  17. سلام ..ببخشید من سوالی داشتم :
    میشه الان که تازه وارد آبان شدیم تغییر رشته داد؟ من رشته ام گرافیکه خیلیم دوستش دارم اما ..واقعا حس میکنم استعداد و توانایی توش ندارم ! از یه طرف هم همه ی اطرافیان از رشته ی من ناراضی هستند من خیلییی اصرار کردم تا بتونم برم هنر و موفق شدم اما الان دارم پشیمون میشم تورو خدا راهنماییم کنید ! متشکرم

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام
      متاسفانه اطلاعات داده شده کافی نیست یعنی
      شما نگفته اید که پایه و کلاس چندم هستید!؟ و یا نام رشته مورد علاقه شما چیست؟

      به هر صورت شرایط خود را با یکی از موارد زیر تطبیق دهید:
      1- اگر سال پایه دوم دبیرستان باشید و نیزاگر نام رشته مورد علاقه شما(ریاضی، تجربی، انسانی و…) در اولویت های برگه شماره یک هدایت تحصیلی ذکر شده باشد، تا قبل امتحان ترم اول و قبل از اینکه لیست ثبت نام مدرسه ای که سال دوم دررشته هنر ثبت نام کرده اید، برای اداره آموزش و پرورش قطعی شود، می توانید به دبیرستانی که رشته مورد علاقه شما را دارد مراجعه و ثبت نام نمایید.

      2-اگر هم اکنون پایه سوم هستید، باید در امتحان تغییر رشته شرکت کنید، که متاسفانه زمان امتحان تغییر رشته گذشته است! لذا برای تغییر رشته باید برای تابستان سال بعد(یعنی برای پایه سوم به پیش دانشگاهی) اقدام نمایید. هر چند در مدرسه ای تحصیل می کنید، اگررشته مورد علاقه شما را داشته باشند، می توانند با شما همکاری کرده و قبل ازاینکه هنوز لیست ثبت نام مدرسه ای که سال سوم در آن ثبت نام کرده اید، به اداره آموزش و پرورش ارسال شده باشد، و همچنین در صورتی که نظر مشاوره مدرسه مساعد بوده و مدیریت نیز تایید نماید، می توانند با شما همکاری کرده و اجازه ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه را به شما بدهند.

      در صورت ابهام و نیاز شما به توضیح شفاهی می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در پست تماس با ما در نوار مشکی رنگ بالای سایت)
      سلامت و موفق باشید.

  18. باسلام من اول که بودم در دبیرستان هرکی به من می گفت چه رشته می خواهی بروی به من می گفتتند برو تجربی وحتی مدیر وهمه می گفتند برو تجربی ومدیر مان می گفت توموفق خواهی بود ولی در فامیل مخصوصا خاله هایم می گفتند تجربی سخت وهزان بهانه وچیز های دیگر ونمره زیست من 18بین1415و 16
    ومن هم نجربی رادوست وحتی ریاضی ومی خواستم بروم ریاضی اما مامامنم گفت برو فنی وخلاصه من الآن دوم کامپتوتر فنی هستم اما هیج علاقیی ندارم ومی خواهم بروم یا پزشگی یا نجوم آیا می توانم بروم چه طوری؟ ممنون می شوم جواب بدهید لطفا باتشکرفراوان

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      اگر شرایط شما دقیقا همین طوری است که هم اکنون ( زمان ارسال سوال خود) بیان کرده اید، سریعااقدام نمایید:
      توضیح اینکه؛ اگر سال دوم هستید و اگر نام رشته مورد علاقه شما( تجربی یا ریاضی) در اولویت های برگه شماره یک هدایت تحصیلی ذکر شده باشد، تا قبل امتحان ترم اول و قبل از اینکه لیست ثبت نام مدرسه ای که سال دوم رشته فنی ثبت نام کرده اید به اداره آموزش و پرورش ارسال شود، می توانید به دبیرستانی که رشته مورد علاقه شما را دارد مراجعه و ثبت نام نمایید.
      در صورت ابهام و نیاز شما به توضیح شفاهی می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در پست تماس با ما در نوار مشکی رنگ بالای سایت)
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود دو راه در پیش دارید.
      راه اول) شرکت در امتحان تغییر رشته در تابستان سال آینده:
      چون امتحان تغییر رشته سال سوم به سال آخر(پیش دانشگاهی)فقط یکبار در تابستان هر سال انجام می شود، بنابراین شما باید دروس های تغییر رشته به انسانی را شامل دو درس؛ ادبیات فارسی تخصصی انسانی و عربی(3) ویژه انسانی را در طول سال به خوبی با رفتن به کلاس های آموزشگاه آزاد و… کار کنید تا آمادگی لازم را برای این امتحان بدست آورید.
      این امتحان در مرداد و یا شهریور سال بعد برگزارشده و در صورتی که حداقل نمره 10 را در هر دو درس مذکور کسب نمایید، اجازه خواهید داشت تا سال آینده(94-93) در دبیرستان بزرگسالان(شبانه)برای رشته مودر نظر ثبت نام نموده و ادامه تحصیل دهید.
      برای ثبت نام امتحان تغییر رشته باید در تیرماه سال بعد با در دست داشتن مدارک لازم(مدرک گواهی دیپلم- کارنامه کلی نمرات 3 ساله – شناسنامه و کپی آن – کارت ملی و کپی آن- عکس) به دایره امتحانات آموزش و پرورش محل خودمراجعه نمایید. معمولا هرساله آموزش و پرورش هر منطقه، یک حوزه امتحانی ( یکی ازمدارس منطقه) را برای امتحان تغییر رشته مشخص می کند. که قاعتا باید به آنجا مراجعه نمایید.

      راه دوم) گذراندن دوره پیش دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد( متفرقه) بدون نیاز به شرکت در امتحان تغییر رشته:
      اگر می خواهید یک سال عقب نیفتید، می توانید دوره پیش دانشگاهی رشته مورد نظرتان را از طریق شرکت در امتحانات به صورت داوطلب آزاد یا متفرقه، بگذرانید. چون طبق تبصره ۲ ماده ۳۶آیین نامه هدایت تحصیلی دوره پیش دانشگاهی(صفحه ۷۲۹ کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ ۱۳۸۵)ادامه تحصیل به صورت داوطلب آزاد یا همان متفرقه، نیازی به شرکت در امتحان تغییر رشته ندارد.
      برای انتخاب شیوه دوم باید از هم اکنون اقدام نمایید. یعنی هم اقدام برای کم و کیف ثبت نام با مراجعه به دایره امتحانات و یا متوسطه اداره آموزش و پرورش محل خود و هم اقدام برای شرکت در کلاس درس های دروه پیش دانشگاهی رشته مورد نظر تا آمادگی کافی را برای امتحانات پیدا نمایید.

      ***تذکر مهم: حضور و شرکت در کلاس های درس رشته مورد علاقه، به صورت مستع الآزاد:
      در هر صورت شما چه راه اول را عمل کنید و چه راه دوم، توصیه می شود که حتما سال تحصیلی را در کلاس های درس – به شیوه ای که ذکر می شود- شرکت نمایید.
      –اگر تمکن مالی دارید، می توانید درس های پیش دانشگاهی را در کلاس های آموزشگاه آزاد یا یک دبیرستان غیر دولتی به صورت مستمع الآزاد شرکت کنید .
      –اگر تمکن مالی ندارید باید یک مدرسه دولتی قوی را انتخاب کنید. البته در صورتی که بتوانید موافقت مدیر آن جا را بگیرید تا به صورت مستمع الآزاد از کلاس های آنجا استفاده کنید.
      در صورت ابهام و سوال می توانید با ما تماس بگیرید.(قسمت تماس با ما در نوار قرمز رنگ بالای سایت)
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      با اطلاعاتی که در دفترچه راهنمای موجود پذیرش دانشگاهها ، در دست داریم، جواب شما منفی است.
      توضیح بیشتر:
      1- در ذیل توضیح شرایط اختصاصی(صفحه2) دفترچه راهنمای شرکت در پذیرش کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مهر92، با داشتن دیپلم سه ساله جدیدشامل؛ فنی حرفه ای، کار و دانش و نظری(ریاضی، تجربی، انسانی) و یا دیپلم نظام قدیم(چهار ساله یا شش ساله نظری و فنی حرفه ای) می توان در در انی پذیرش شرکت کرد.

      2- در جدول شماره 2 ( صفحه 8 و 9 و 10) دفترچه مذکور عناوین رشته و دیپلم های مرتبط قابل قبول برای هریک از رشته ها، ذکر شده است. رشته های مرتبط با کامپیوتر(با کد زیرگروه آموزشی 104 در جدول مذکور) دو نوع دیپلم مرتبط مورد پذیرش به نام ریاضی و مهارتی کاردانش ، ذکر شده است. و دیپلم رشته انسانی تنها در زیرگروه های 301 تا 310 ذکز شده است که در هیچکدام از این زیر گروهها، رشته کامپیوتر وجود ندارد.( متن پی دی اف دفترچه مذکور را می توانید از سایت سازمان سنجش دریافت کنید)

      3- اینکه دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه ای به هدف ادامه تحصیل رشته های فنی برای شاخه کار و دانش و فنی حرفه ای طراحی شده است. بنابراین اصولا شامل حال رشته های شاخه نظری( ریاضی، تجربی، انسانی) نمی شود.

      4- براساس بندالف شرایط اختصاصی ذکر شده در صفحه 1 دفترچه راهنمای کنکور دانشگاه فنی حرفه ای وبند1 یادآوری های مهم در صفحه 2 همان دفترچه، فقط دارندگان دیپلم فنی متناظر با رشته انتخابی در دفترچه کنکور،می توانند ثبت نام نمایند. یعنی برای انتخاب رشته کامپیوتر حتما باید دیپلم فنی کامپیوتر داشته باشید. و دیپلم های دیگر نظام جدید یا قدیم قابل قبول نیست!

      5- در بند 1 تذکرمهم(صفحه1) دفترجه راهنمای انتخاب رشته با پذیرش دانشجوی بدون کنکور دانشگاه پیام نور و موسسات غیردولتی – غیر انتفاعی نیز داشتن مدرک دوره پیش دانشگاهی و یا فوق دیپلم را شرط کرده است!
      ***پیشنهاد نهایی: اگر واقعا به ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر علاقه مند هستید، و دیپلم انسانی شما مربوط به نظام جدید متوسطه(سه ساله است) باید دوره پیش دانشگاهی را بگذرانیدو ما توصیه می کنیم که برای پیش دانشگاهی، رشته ریاضی را در اولویت قرار دهید. البته لازمه این کار تغییر رشته است که مراحل و اقدامات مربوط به آن در پست پاسخ به سوالات سایت مرکزمشاوره موسسه دانش، ذکرشده است.
      امید داریم که با توضیحات ما، انشاء الله به جواب و راه کار مناسب رسیده باشید
      سلامت و موفق باشید.

  19. سلام و خسته نباشید
    10 سالی می شود مدرک پیش دانشگاهی در رشته علوم انسانی گرفته ام می خواهم برای ورد به رشته کشاورزی در دانشگاه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی را هم بگیرم
    برخی می گویند یکساله یا کمتر در شبانه و بزرگسالان می شود راهکارش چطور است؟دوستان اگر اطلاعی دارند در این باره بفرمایند سپاسگذار میشوم

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- در نظام جدید(برخلاف نظام قدیم) به طور معمول امکان گرفتن دو دیپلم و… وچود ندارد. و اگر هم از طریق مدرسه بزرگسالان و شبانه و یا داوطلب آزاد امکان آن باشد، تبدیل به یک ماراتن شده و توصیه نمی شود!

      2- با توجه به اینکه نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی برای شرکت در هریک از گروه های آزمایشی ملاک نیست، لذا اگر واقعا به رشته کشاورزی علاقه دارید، پیشنهاد می شود به جای اینکه وقت و سرمایه خود را برای گرفتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دیگری همچون تجربی صرف کنید، بابرنامه ریزی درست و شرکت در کلاس های آمادگی کنکور و… خود را برای کنکور رشته تجربی آماده کنید.این راه شما را زودتر به مقصد می رساند و هزینه و گرفتاری کمتری دارد.
      انشاء الله جواب لازم را بدست آورده باشید
      در صورت نیاز به مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در پست تماس با ما در نوار مشکی رنگ بالای سایت)
      سلامت و موفق باشید
      مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
      ابراهیمی

  20. سلام من بین رشته ریاضی و تجربی گیرکردم نمیدونم کدوم انتخاب کنم خودم تجربی رو خیلی دوست تجربی برم ولی همه میگن ریاضی بهتره ریاضیم ازدرسهای دیگه ضعیفتره لطفا راهنمایم کنید

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و باسلام
      موضوع مورد سوال شما، نیاز به ابزارهای همچون؛ اجرا و تحلیل و تفسیر تست های رغبت سنج شغلی- تحصیلی ، تست استعداد، بررسی نمرات کارنامه چند سال اخیر شما و همچنین مصاحبه حضوری دارد. بنابراین انتظار اینکه با چندسطر مختصر مساله به این مهمی را حل کنیم، به جا نیست! با پی گیری جلسه مشاوره ای می توان امیدوار بود که نتیجه مفیدی را بدست آورید.
      سلامت باشیدو موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام
      پیشنهاد دخالت سوابق تحصیلی در تراز و رتبه سازی کنکوربه منظور حذف تدریجی آزمون کنکور به دو شکل مطرح شده است:
      – یکی روشی که تابه حال اعمال شده. یعنی تاثیر سوابق تحصیلی در نمره سازی کنکور،به صورت مثبت اعمال گردد.بدین شکل که نمره دروس امتحان نهایی سال سوم دبیرستان( دیپلم) را با ضرایب مربوط و فرمول خاص آن در نتیجه آزمون کنکور سراسری دخالت داده و تراز می گیرند، اگر این دخالت، نمره حاصله را افزایش داده و تراز و رتبه را بالا ببرد، سوابق تحصیلی محاسبه می شود و اگر کاهش دهد محاسبه نمی شود. در واقع سیستم دو بار تراز و رتبه سازی می کند یک بار با محاسبه سوابق تحصیلی و یک بار هم بدون محاسبه سوابق تحصیلی و در نهایت تراز و رتبه بالاتر را برای کارنامه کنکور در نظر گرفته و چاپ می کند.
      –واما روش دیگر این است یک درصد وسهم ثابتی برای سوابق تحصیلی در نظر گرفته شود، چه تراز و رتبه را افزایش دهد و چه کاهش! قراراست این روش به منظور حذف تدریجی کنکور اعمال شود که در قانون مربوط به آن پیش بینی شده است! فعلا صحبت از دخالت مستقیم نمرات(یعنی سهم ثابت ) سوابق تحصیلی از کنکور سال 93 شده است، اما هنوزقطعی نیست!
      انشاء الله جواب لازم را بدست آورده باشید
      سلامت و موفق باشید

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام
      سهمیه بندی در کنکور به چند هدف انجام می شود. یکی به منظور رعایت عدالت برای برخورداری از امکانات تحصیل رایگان در دانشگا های دولتی، جهت مناطق کمتر برخوردار و کم برخوردار نسبت به مناطق برخوردار!!! شهرهای بزرگی همچون تهران و اصفهان، شیراز، مشهد و… جزء منطقه یک یعنی برخوردار محسوب می شوند. شهرهایی همچون یزد منطقه2 حساب شده و مناطقی همچون سیستان و بلوچستان منطقه 3 به حساب می آیند.
      در دفترچه شماره 2 کنکور( انتخاب رشته) به برخی از هدف های بومی گزینی اشاره شده است. همچون؛ کاهش مشکلات اقامتی و معیشتی دانشجویان و دانشگاه ها(کمبود خوابگاه،افت تحصیلی، مشکلات اقتصادی)و کاهش مهاجرت های درون کشوری!
      هدف دیگر به منظوربومی سازی، برای فارغ التحصیلان دانشگا هاست. مثلا کسانی که از سهمیه منطقه 3 استفاده می کنند، متعهد می شوند که چند سالی را در منطقه بومی خود خدمت نمایند.
      خلاصه اینکه؛دانش آموزان درس خوان منطقه 3 فرصت و امکان بیشتری را نسبت به منطقه 2 و 1 برای قبولی در دانشگاهها خواهند داشت. وبعد منطقه 2 نسبت به منطقه 1
      سلامت و موفق باشید

  21. با سلام من دانش آموز سال سوم تجربی هستم ومیخواستم من رو در تغییر رشته به ریاضی راهنمایی کنید چون من از اول به ریاضی ورشته های مهندسی مثل کامپیوتر علاقه داشتم اما به خاطر دلایلی به رشته تجربی رفتم اما حالا میخواستم ببینم چطور باید تغییر رشته بدم و کی ؟ الان که یک ماه از سال تحصیلی گذشته نمیشه ؟ لطفا من رو راهنمایی کنید که چیکار باید بکنم و چه دروسی رو باید امتحان بدم و چطور میتونم در امتحان اون ها موفق بشم ؟ با تشکر ازشما .

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      در سال دوم دبیرستان تفاوت زیادی بین رشته ریاضی با تجربی نیست! تفاوت برای شما به منظور تغییر رشته از تجربی به ریاضی ؛تنها درس آمارو مدل سازی است که در سال سوم می گذرانید. بنابراین برای تغییر رشته از تجربی به ریاضی، نیازی به شرکت در امتحان تغییر رشته ندارید.
      استناد به متن آیین نامه:
      ماده 1-112: دانش آموزی که متقاضی تغییر رشته به رشته های شاخه نظری است باید در خرداد یا شهریور ماه پایه دوم در امتحان تغییر رشته درس های تخصصی پایه دوم رشته جدید (صرفاً درسهائی که پیش نیاز درسهای پایه سوم رشته جدید هستند) شرکت کند و چنانچه از کلّیّه درسهای مذکور نمره قبولی کسب کند با تغییر رشته وی موافقت می شود.
      * چنانکه متن این ماده اشاره دارد؛ صرفاً درسهائی که پیش نیاز درسهای پایه سوم رشته جدید هستند،لذا چون درس آمار و مدل سازی به عنوان واحددرسی سال دوم رشته ریاضی به سال سوم، پیش نیاز ندارد، پس به عنوان درس امتحان تغییر رشته (ازدوم تجربی به سوم ریاضی) هم محسوب نمی شود و تنها باید در سال سوم ریاضی، به عنوان کمبود واحد، پاس شود.
      ضمنا؛ پاسخ به سوال عمومی شماره 31 را هم( درپست پاسخ به سوالات)بخوانید.
      ان شاءالله جواب لازم را بدست آورده باشید
      سلامت و موفق باشید.

    2. هیچ گاه رشته تجربی که میتوانی به مقطع پزشکی برسید را رها نکنید .من الان خودم دنبال این هستم که بتوانم به رشته تجربی بروم (من الا ن 1سال ونیم هست که فارغ التحصیل مهندسی نرم افزار هستم )

  22. سلام خسته نباشد
    علت اینکه من این مسیر را انتخاب کرده ام علاقه بسیار زیادم به رشته پزشکیه که یک شبه تصمیم نگرفتم و نزدیک به 8 ماهه روزی 15 ساعت درس میخوانم و فکر میکنم میتوانم و خودم رو حتی در برخی ضمینه ها امتحان کردم : مثلا زیست شناسی رو بالای %90 میزنم در کنکور
    میدونم که مشاوره کردن من از طریق اینترنت کار اسونی نیست و نیاز به برسی عمیق داره اما همین که من رو راهنمایی کوتاهی بکنید به این علت که فرصت چندانی ندارم و باید تا 5 ابان ماه که ثبت نام غیر حضوریه بزرگسالان شروع میشه تصمیم بگیرم که پیش دانشگاهی بگیرم یا دیپلم مجدد
    چون برنامه ریزی من برای قبولی دانشگاه تهران یک دوره تقریبا 2 سالست و 94 شرکت میکنم(برای کنکور سراسری)
    معدل من در کارو داننش خیلی کمه 13 و خورده ایه( چون کلا در تمام سالای تحصیلم 20 ساعت مطالعه نداشتم اما الان همه چی فرق کرده)

    من فقط دنبال این سوالم که اگه دیپلم مجدد بگیرم بهتره یا پیش دانشگاهی (که شما گفتی پیش رو بگیری بهتره)
    همه برنامه های منو سوابق تحصیلی ریخته به هم خیلی استرس دارم خیلی ببخشید بعضی شبا خوابم نمیبره تا صبح فکر میکنم راجعبه این موضوع
    لطفا به سوالای زیر پاسخ بدید:::::::
    1)حالا شما لطفا به من بگید 25 درصد سوابق تحصیلی ایا میتونه مانع از قبول شدن من در دانشگاه تهران بشه حتی اگه رتبم 200 بشه؟(با توجه به اینکه ممکنه سال 94 پیش دانشگاهیم جز سوابق تحصیلی حساب بشه و بشه%50)
    2)من راجعبه گرفتن پیش دانشگاهیم صحبت کردم با مدرسه چیزی راجعبه امتحان تغییر رشته نگفتن دقیقا جریان چیه؟

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- در نوشته قبلی، صحبت از تحصیل تان در نظام ترمی واحدی کردید. و اینکه سوابق تحصیلی در نظام ترمی واحدی برای کنکور محاسبه نمی شود. خوب در این صورت؛ وقتی اصل قضیه منتفی است، چه جای نگرانی برای سوابق تحصیلی دیپلم دارید؟

      2- حکایت تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، هنوز جنبه های مبهمی دارد که باید روشن شود. در محافلی همچون شورای عالی آموزش و پرورش ، سازمان سنجش و مجلس شورای اسلامی هنوز به نتیجه کامل و قطعی نرسیده اند. لذا معلوم نیست که تاثیر آن از 25 درصد مثبت به قطعی تبدیل شود و یا درصد تاثیر آن زیاد شده و یا شامل پایه های غیر از سوم هم بشود!!!؟؟؟

      3- تصمیم و جدیتی که شما برای تحصیل در گروه تجربی دارید، قاعدتا نتیجه خیلی خوبی را برای دوره پیش دانشگاهی، در بردارد، بنابراین به فرض تاثیر سوابق تحصیلی دوره پیش دانشگاهی در رتبه سازی کنکور، باز جای نگرانی نیست!
      برای نمونه؛ با اطلاعات موجود الآن، با رتبه زیر 500، قبولی در رشته پزشکی در شهرتهران قطعی است.

      4- فقط شرکت به صورت داوطلب آزاد( متفرقه) امتحان تغییر رشته احتیاج ندارد! برای تحصیل در دوره پیش دانشگاهی روزانه و یا شبانه(بزرگسالان) در صورت دیپلم غیر متناظر(مثل شما که دیپلم کارو دانش دارید) باید امتحان تغییر رشته بدهید.

      5- برای مشاوره بیشتر و راهنمایی بهتر، بیش از این امکان توضیح از طریق پست ” نظر بدهید ” و یا پست” پاسخ به سوالات” نیست! لذا اگر سوالات دیگر دارید و هنوز نکاتی مبهمی برایتان باقی مانده است، لطفا از طریق تماس تلفنی،با ما در ارتباط بوده و پرس و جو بفرمایید(نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت ما موجود است)
      با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما

  23. باعرض سلام
    من امسال سوم ریاضی بودم خرداد 5 تا اختصاصی را افتادم که 2 تاشو تکماده کردم .شهریور یکیشو قبول شدم دو تاش را باید دی امتحان بدم وضعیتم بسیار وخیم است جوری که انگار در باتلاق افتادم .بسیار سرگردانم و واقعا نیاز به راهنمایی شما دارم.من متولد تیر 75 هستم و نمی دانم پیش دانشگاهی بزرگسال بخوانم یا سال دیگر پیش دانشگاهی روزانه بخوانم یا با توجه به ضعیف بودنم در این رشته و علاقه ام به رشته کامپیوتر چگونه می توانم با فنی حرفه ای ها کنکور کاردانی کامپیوتر بدهم یعنی تغییر رشته با توجه به امتحان دی چگونه است؟ آیا من سال دیگر میتوانم کنکور دهم؟چطور میتوانم به کامپیوتر هنرستان تغییر رشته بدهم.آیا باید کاردانش بروم در آموزشگاه های آزاد؟؟ لطفا مرا راهنمایی کنید
    با تشکر

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      بخشی از موضوع شما در پست پاسخ به سوالات ( پاسخ اختصاصی به سوالات کابران و همچنین پاسخ به سوالات عمومی) به تفصیل آمده است. اما اصل موضوع شما( رفع سرگردانی وراهنمایی های لازم) نیاز به اطلاعات دقیق تری از شرایط شما دارد. و همچنین بررسی وضعیت شما و ارایه راه حل های قابل عمل، از طریق پاسخ های کتبی کاری است طولانی و وقت گیر و معلوم نیست که شما به یک راه کار روشن و مشخصی برسید. لذا در صورتی که علاقه مند به حل مشکل خود هستید، می توانید حداقل از طریق مشاوره تلفنی، مساله خود را پی گیری کنید!؟( نحوه تماس در نوار مشکی رنگ بالای سایت ذکرشده است)
      موفق باشید

  24. سلام
    سوال دیگری از شما داشتم لطفا با دقت جواب دهید چون از روش میخواهم تصمیم بگیرم خیلی برام مهم است
    فرق نظام سالی واحدی با نظام ترمی واحدی در چیست؟
    من در دفترچه کنکور 92 خواندم که دانش اموزانی که در نظام ترمی واحدی فارغ التحصیل شده اند سوابق تحصیلی شامل حال انها نخواهد شد!!!
    من دیپلم کار و دانش دارم . یعنی اگر در بزرگسالان دوباره و مجدد دیپلم تجربی بگیرم سوابق تحصیلی شامل حال من میشود؟ یا ترمی واحدی حساب میشوم؟
    (من فقط و فقط برای سوابق تحصیلی میخواهم 1 سال از عمرم رو بزارم دیپلم تجربی رو دوباره بگیرم در صورتی که میتونم با گرفتن پیش دانشگاهی رشته تجربی در کنکور شرکت کنم) خواهش میکنم بگید ایا اگه بگیرم تجربی رو 25 درصد شامل حال من میشه؟
    اگر اره بگویید ایا این 25 درصد اصلا ارزشش رو داره؟ (یعنی خیلی مهمه تو کنکور)؟
    برای گرفت پیش دانشگاهی تجربی میتونم همین دی ماه به صورت داوطلب ازاد امتحان بدم؟
    22 سالمه و پایان خدمت هم دارم

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- اگر اطلاعاتی که شما ارسال نموده اید صحیح باشد!؟
      2- در صورتی که رشته تجربی را ازلحاظ سختی یادگیری دروس آن را(که اصلا با رشته کارودانش قابل مقایسه نیست) پذیرفته اید!!؟؟
      3- اگر با رشته های تحصیلی آن در دانشگاه کاملا آشنا هستید!!!؟؟؟
      4- اگر با شرایط رشته های شغلی آن می توانید خود را تطبیق دهید!!!!؟؟؟؟
      5- اگر واقعا به این رشته علاقه جدی دارید!!!!!؟؟؟؟؟
      و………
      توصیه ما این است که:
      به جای اینکه وقت خود را برای گرفتن دیپلم دیگری(تجربی ) صرف نمایید، برای مرحله پیش دانشگاهی در رشته مورد علاقه تان برنامه ریزی و اقدام نمایید. در این صورت حتی اگر دو سال هم طول بکشد( یعنی قبولی شما در کنکور تجربی در سال اول شرکت شما میسر نشود) ارزش آن را دارد!
      به نظر ما شما باید از مشاوره قوی تحصیلی و شغلی در این زمینه بهره بگیرید.
      امیدواریم که جواب لازم را گرفته باشید
      درصورت ابهام می توانید سوال خود راارسال نمایید و یا با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی رنگ بالای سایت)
      سلامت و موفق باشید

  25. سلام من دیپلم کارو دانش دارم و همچنین تا سال دوم دبیرستان رشتم ریاضی فیزیک بوده(دوم دبیرستان ریاضی رو قبول شدم)
    من میخوام دیپلم دوم (دیپلم مجدد) رشته تجربی بگیرم(بزرگسالان)
    همون طور که میدونید یک سری دروس بین این رشته ها مشترک هستند و من نیازی نیست دوباره امتحانشون رو بدم
    کتاب های ریاضی سال دوم من که قبول شدم اینا هستن
    ریاضی: امار و مدل سازی هندسه 1 فیزیک2 ریاضی 2 شیمی 2 عربی 2 زبان 2 ادبیات 2 زبان فارسی 2 دین و زندگی 2 جغرافیا
    واسه رشته کار و دانشمم فقط: دین و زندگی 3 تاریخ معاصر ایران (سال سوم دبیرستانش!)
    با کتاب های رشته تجربی مشترکن
    کتاب های رشته تجربی اینا هستن
    سال دوم: هندسه 1 فیزیک2 ریاضی 2 شیمی 2 عربی 2 زبان 2 ادبیات 2 زبان فارسی 2 دین و زندگی 2 زیست 1 (اینطور که خودم حساب کردم برای کسب سال دوم تجربی فقط باید زیست رو امتحان بدم)
    سال سوم: ریاضی 3 عربی 3 زیست 3 شیمی 3 فیزیک 3 دین و زندگی 3 ادبیات 3 زبان فرسی 3 تاریخ معاصر زبان اینگلیسی 3 (تاریخ معاصرم با دین و زندگی 3 مشترک هستن)
    همون طور که میدونید کتاب امار و مدل سازی برای رشته تجربی سال سوم و برای رشته ریاضی سال دوم است و همچنین کتاب های سال سوم دبیرستان همه امتحان نهایی برگذار میشند
    حالا سوال من از شما اینه : برای سال سوم چه کتاب هایی رو باید امتحان بدم ؟ ایا مشترک ها حساب میشن یا باید همه رو بدم؟ کتاب امار و مدل سازی رشته ریاضی من که قبلا کسب کرده بودم ایا در سال سوم رشته تجربی حساب میشه؟(با توجه به نهایی بودن سال سوم)

    (سال دوم رو از مدرسه پرسیدم گفتن مشترک ها رو کم میکنیم اما سوم رو نپرسیدم)

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      پاسخ سوال: تطبیق واحد
      توضیح بیشتر: شما باید به اداره آموزش و پرورشی که در آن منطقه درس خوانده اید ( بخش امتحانات و یا متوسطه ) مراجعه نموده و مدارک خود را (شامل کارنامه سال دوم ریاضی که خوانده اید و همچنین کارنامه رشته کار ودانش ) تحویل بدهید تا برای شما درس هایی را که گذرانده اید، تطبیق واحد بزنند. با این کار درس های پذیرفته و به جامانده شما برای ادامه تحصیل در رشته تجربی مشخص می شود. سپس برای ثبت نام در مدرسه بزرگسالان اقدام نمایید.
      اما ضرورت این کار جای تامل دارد!!!
      برای بررسی ضرورت این کار نیاز به اطلاعات بیشتری از شما هستیم. مثلا معدل کتبی رشته کار و دانش شماچقدر است و در چه سالی آن را اخذ کرده اید؟
      در صورت علاقه مندی برای رسیدن به جواب کامل، می توانید اطلاعات لازم را برای ما ارسال کنید و یا با ما تماس بگیرید.
      سلامت و موفق باشید.

  26. با عرض سلام
    ببخشید من نیاز به کمک دارم
    من در سال 91 در رشته ی ریاضی درس می خوندم سال سوم دبیرستان سه تا تجدید اوردم
    و شهریور نرفتم امتحان بدم چون می خواستم ترک تحصیل کنم
    حال پشیمان هستم و تصمیم دارم در رشته ی تجربی ادامه تحصیل بدهم
    حالاباید چه کار کنم باید برم اول در دیماه 92 تجدیدی هام رو پاس کنم ؟
    و باید چکار کنم که در سال 93 در سر کلاس پیش دانشگاهی تجربی بشینم ؟
    راستی ببخشید جنسیت من مرد است و یک مهاجر افغانی ام و سربازی معاف هستم
    تورا به خدا کمکم کنید………………………………………..
    ممنون

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      همانطور که خودتان اشاره کردید، اول باید دروس باقیمانده از پایه سوم را (در دی ماه92 و یا خرداد93)گذرانده و به اتمام برسانید. البته سعی کنید در دی ماه نمره قبولی را کسب کنید. سپس در فاصله دی ماه92 امسال تا تابستان 93، خود را برای شرکت در امتحان تغییر رشته، آماده کنید. دروسی که باید امتحان بدهید و دیگر مسائل و شرایط آن، مثل ثبت نام را در سولات عمومی و اختصاصی موجود در پست” پاسخ به سوالات” در سایت ما( مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش) مطالعه نمایید.
      اگر سوال و ابهامی داشتید، می توانید با ما تماس بگیرید.( نحوه تماس در نوارمشکی رنگ بالای سایت)
      با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما

  27. سلام من دانش اموز سوم ریاضی هستم بنا به دلایلی تا الان که 24مهر هست نتونستم تغییر رشته بدم و باید همین امسال تغییر رشته بدم و تجربی بخونم به نظرتون هیچ راهی واسه تغییر رشته ندارم اونم الان و این موقع؟؟؟؟ خواهش میکنم کمکم کنین واقعا حیاتیه…..

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و باسلام
      اگر بخواهید از امتحان تغییر رشته معاف باشید، تنها راه آن شرکت در امتحانات به صورت داوطلب آزاد(متفرقه) در خرداد ماه است! بنابراین برای تغییر رشته در مدارس روزانه و یا شبانه(بزرگسالان) حتما باید در امتحان آن در تابستان شرکت می کردید. و راهی غیراز این وجود ندارد!!!؟؟؟
      اگر شما خانم هستید، مشکل تان برای شرکت به صورت دوطلب آزاد کمتر از آقایان(به دلیل بحث سربازی)است.
      اگر بخواهید دوره پیش دانشگاهی را به صورت داوطلب آزاد، بگذرانید راه کارها و شرایط آن را در پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی (پست پاسخ به سوالات) به تفصیل آورده ایم. می توانید آن ها را مطالعه نموده و اگر ابهامی و سوالی داشتید، مجدد با ما تماس بگیرید( (نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت)
      سلامت و موفق باشید

  28. با سلام
    من 6 سال پیش دیپلم ریاضی گرفتم و بنا به دلایلی پیش دانشگاهی شرکت نکردم . و الان بعد از چند سال قصد دارم مدیریت بازرگانی پبام نور شرکت کنم با توجه به ابنکه مدرک پیش دانشگاهی تاثیری روی شاخه کنکور نداره ( به طور مثال اگر پیش دانشگاهی رو انسانی شرکت کنم باز هم میتونم توی کنکور تجربی بزنم ) میخواستم راهنمایی کنید تو چه رشته ای احتمال قبولی به عنوان داوطلب آزاد بیشتر؟! یا این که آیا امکان داره که بتونم بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی بتونم توی کنکور فنی شرکت کنم ؟ ( اگر این احتمال وجود داره آیا دانشگاه علمی کاربردی هم مثل دانشگاه پیام نور امکان شرکت غیر حضوری دارد یا خیر ؟! ) در ضمن ازخدمت وظیفه نیز معاف می باشم
    با تشکر از شما مشاور محترم )

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      اول: شما باید تکلیف خود را روشن کنید که می خواهید در رشته مدیریت بازرگانی ادامه تحصیل دهید و یا یکی از رشته های فنی، چون راه ورود و آمادگی برای هریک از آن ها متفاوت است.

      دوم: اینکه در کدام یک از رشته های پیش دانشگاهی احتمال قبولی بیشتری وجود دارد، یک قاعده کلی نداریم. چون خیلی از عوامل و زمینه ها را باید در نظر گرفت، از جمله علاقه شما، پایه علمی، استعدا تحصیلی(بهره ی هوش اختصاصی در بحث هوش های معروف هشتگانه) و شرایط محل تحصیل و امکانات شخصی و موقعیت خانوادگی و…! بنابراین روشن شدن این زمینه ها بدون مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی امکان پذیر نیست!؟

      سوم: همچنانکه در سوالات دیگر پست “پاسخ به سوالات “جواب داده ایم؛اگر بخواهید در رشته های فنی در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنید نیازی به گذر اندن دوره پیش دانشگاهی ندارید. اما برای اطلاع از جزئیات بیشتر را باید به سایت آن و یا به صورت حضوری به دفتر آموزش آن، مراجعه نمایید.

      *** باز تکرار می کنم که نکته اولی از همه مهمتراست و تا تکلیف خود را در مورد آن مشخص نکنید، به راه حل منطقی و قابل عمل نمی رسید.

      درصورت علاقه مندی به مشاوره بیشتر، می توانید با ما تماس بگیرید(نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت)
      با آرزوی سلامت و موفقیت بیشتر برای شما

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وباسلام
      پاسخ شما به ایمیل تان ارسال شده است.
      درصورت علاقه مندی به مشورت بیشتر، می توانید با ما تماس بگیرید.(قسمت نوارمشکی بالای سایت)
      مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌ خود را بنویسید